سرپرست بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود گفت: بیش از 30میلیاردر یال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی به بیش از 200 نفر به همت بسیج سازندگی سپاه در شاهرود پرداخت شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۳۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
حسین ابوذری سرپرست بسیج سازندگی سپاه شاهرود در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در سال 95 در سطح شهرستان شاهرود با بیان اینکه اعتبارات و تسهیلات در عرصه تولید اشتغال و کارآفرنی بیش از سی میلیار ریال بوده است اظهار کرد: این تسهیلات در عرصه های مختلفی چون دام سنگین، شیلات و آبزیان، اصلاح و احیاء باغات،صنایع دستی و تبدیلی، کشت و پرورش زعفران،زنبور عسل، طیور و ماکیان و سایر عرصه ها به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: در راستای تولید و اشتغال 400 نفر به بانک عامل معرفی که 210 نفر توانستند از تسهیلات استفاده کنند افزود: استفاده کننده از این تسهیلات 35 درصد در عرصه های ایجادی و 65 درصد در عرصه های توسعه ای ایجاد اشتغال و تولید نموده اند.

ابوذری با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در سطح روستاها و مناطق محروم شهری خاطر نشان کرد: 1827 نفر روز اردوی یکروزه، 381 نفر روز اردوی هفت روزه، 207 نفر روز اردوهای طرح هجرت ده روزه دانش آموزی، 381 نفر روز اردوهای سه روزه خواهران، 129 نفر روز اردوهای ده روزه بسیج طلاب و اردوهای ده روزه بسیج دانشجویی در قالب 16 گروه جهادی در ایام تابستان انجام پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای اردوهای جهادی 78 طرح عمرانی، یک خانه عالم، دو مورد غرس نهال،15 مورد جمع آوری محصول کشاورزی،18 مورد فعالیت های خدماتی و 16 مورد فعالیت آموزشی توسط گروه های جهادی انجام شده است.

ابوذری با اشاره به 24 گروه جهادی شناسنامه دار در بسیج سازندگی شاهرود بیان کرد: قریب به 500 نفر در گروه های جهادی فعالیت دارند و در بسیج دانشجویی نیز 16 گروه جهادی با فعالیت بیش از 170 نفر دانشجو حضور دارند.

وی با اشاره به اعزام تیم های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم گفت: با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه شاهرود در سال 95 اکیپ های بهداشتی و درمانی در قالی دندانپزشکی و چشم پزشکی و آموزشی به مناطق محروم شهرستان های شاهرود و میامی اعزام شدند.

سرپرست بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه در سال 96 نیز این فعالیت ها ادامه خواهد داشت افزود: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر تولید و اشتغال در سال 96، ان شالله برنامه ها با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب ادامه خواهد داشت و افرادی که کارآفرین و یا پتانسیل تولید و ایجاد اشتغال دارند می توانند از تسهیلات این نهاد برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها