در آخرین روز از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهره‌هایی چون قالیباف، جهانگیری، حاجی‌بابایی، محمد هاشمی و رهامی خود را کاندیدای انتخابات کردند.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۴۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه ( 26 فروردین ماه) آغاز شد.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت 8 صبح الی 18 بعد ظهر در محل ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد.

بر اساس جدول زمابندی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور نیز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه آغاز شده و امروز 26 فروردین آخرین روز نام نویسی از داوطلبان است.

طبق ماده 35 قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

1_ از رجال مذهبی، سیاسی.

2_ ایرانی‌الاصل.

3_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

4_ مدیر و مدبر.

5_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

6_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین به گفته مسئولان ستاد انتخابات کشور واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند.

در این گزارش که لحظه به لحظه در حال بروز رسانی است، تمامی رویدادهای خبری و حاشیه ای پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمده که در ادامه می‌‌خوانید:

طبق اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تا پایان چهار روز ثبت نام نیز تعداد 1048 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند.

صادق خلیلیان در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد. 

خلیلیان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کشور که از نظر اقتصادی در شرایط نامطلوبی هستیم و اولویت دار بودن اشتغال و تولید و همچنین تجاربی را که در سمت اجرایی و دانشگاهی داشته ام به این نتیجه رسیدم که نام نویسی کنم.

وی تاکید کرد: همه باید پایبند به قانون باشیم و نتایج انتخابات را بپذیریم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید مراعات انچه که لازمه شخصیت یک رییس جمهور است را عمل کنند.

خلیلیان تاکید کرد: برای انجام ثبتنام با اقای احمدی نژاد مشورت نکرده ام.

عوض حیدرپور در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد

عوض حیدرپور نماینده سابق مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

حیدرپور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید مقید به قانون باشند و هر چه قانون حکم کرد باید تکمین کنند. رعایت اخلاق و رعایت شئونات اخلاقی از سوی نامزدها یک ضرورت است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده مستقل وارد عرصه انتخابات شده ام.

حمیدرضا حاجی بابایی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد/ حاجی بابایی: با شعار "دولت کار آمد و مردمی" وارد عرصه انتخابات شده ام

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در کشور با معضل نا کار آمدی و عدم توجه به مردم مواجه هستیم از این رو با شعار دولت کار آمد و مردمی وارد عرصه انتخابات شده ام.

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: تا ساعت 14 امروز 352 نفر در ستاد انتخابات کشور حضور یافته و جمعا امروز 302 نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

وی افزود: از آغاز روند ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تا امروز جمعا 1361 نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند که از این بین 1251 نفر آقا و بقیه خانم هستند.
 
بازدید اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از ستاد انتخابات

در ادامه نیز، تعدادی از اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.


آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات قانونی و شفاف/ 1 میلیون و 150 هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات

سپس، اعضای معتمد مردمی هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

 
محمد هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد

همچنین محمد هاشمی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 گلایه‌های مالباخته موسسه کاسپین در ستاد انتخابات

از حواشی ثبت‌نام‌های امروز یکی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین بود که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور پیدا کرد.

کدخدایی در جمع خبرنگاران:پست ریاست جمهوری نیازمند سوابق مدیریتی بالا است/ فکر نکنیم ستاد انتخابات جشنواره ثبت نام است

در میان ثبت‌نام امروز دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری،‌ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ضمن بازدید از روند ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این حجم و اشتیاقی که در ثبت‌نام‌ها وجود دارد باید اشتیاق واقعی باشد؛ فکر نکنیم که اینجا جشنواره ثبت‌نام است به هر حال پست ریاست جمهوری طبق قانون اساس مقام دوم کشور است و نیازمند سوابق مدیریتی بالا است و قانون اساس آن را به خوبی ترسیم کرده از رجل مذهبی و سیاسی باشد، رجل مذهبی و سیاسی یک امر بسیار ارزمشمندی است که باید به آن توجه کنیم این نباشد که بیاییم و صرفا یک ثبتنام انجام دهیم.

محمد مهدی زاهدی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد/ زاهدی: به قانون پایبند هستم

همچنین محمد مهدی زاهدی نماینده مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.


محمد مهدی زاهدی نماینده مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

 
حسن بیادی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد

حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران هم با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.


نام نویسی 1290 داوطلب در 5 روز گذشته تا ساعت 13 امروز/ انجام نام نویسی تا ساعت 18/ زمان ثبت نام تمدید نمی شود

در ادامه نیز،‌ علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در روز جاری تعداد ٣٠٤ داوطلب برای ثبتنام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه داشتند که ثبتنام ٢٤٤ داوطلب تا الان قطعی شده است. 
 
 مقتدایی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت/ به نفع کسی کنار نمی روم

عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان نیز با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح طلبان در انتخاب خود تعجیل کردند؛ به نفع کسی کنار نمی روم.

انتقاد یک پرستار از عملکرد وزیر بهداشت در ستاد انتخابات

یک پرستار با حضور در ستاد انتخابات با انتقاد از وزیر بهداشت گفت: تا وقتی وزیر بهداشت یک پزشک باشد، طرح یکسان‌سازی تعرفه‌ اجرا نمی‌شود.

نام نویسی 1361 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 14 امروز

سپس،‌ علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 1361 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم تا ساعت 14 در با حضور در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کردند.

علیرضا منادی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد

علیرضا منادی سفیدانی نماینده سابق مجلس نیز از جمله افرادی بود که با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

مقتدایی در نشست خبری:از روز اول موافق آقای روحانی نبودم/ عزلم کردند

در ادامه، عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان ضمن ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از سمت استانداری خوزستان عزلم کردند، اظهارداشت: من در روز اول موافق آقای روحانی نبودم اما به مصلحت هایی با دولت یازدهم همکاری کردم.


عباس زاده مشکینی برای انتخابات هم نام‌نویسی کرد

محمود عباس زاده مشکینی استاندار سابق ایلام و مدیرکل اسبق سیاسی وزارت کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد.

محسن رهامی در انتخابات ثبت نام کرد/ کاندیدای پوششی نیستم  

محسن رهامی رئیس ستاد انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

رهامی در جمع خبرنگاران گفت: مستقل آمدم و کاندیدای پوششی نیستم؛ آمده ام که رئیس جمهور شوم.
 
نام نویسی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری
 
محمدباقر قالیباف شهردار تهران بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
 
قالیباف در جمع خبرنگاران گفت: قانون یک میثاق ملی است و همه باید به آن متعهد باشیم, پیشرفت کشورمان در گرو اجرای قانون است. 
 

بذرپاش به نفع جریان انقلاب از کاندیداتوری انصراف داد

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم، عصر امروز، ضمن حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری انصرف داد.

جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایق پیش با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 
قالیباف در نشست خبری: پنج میلیون شغل ایجاد کرده و «دولت مردم» تشکیل می دهم

 محمد باقر قالیباف ضمن ثبتنام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: وقتی برای کسب رای وعده 100 روزه می دهند بعد از 4 سال حرف و بی عملی مجبور به بی صداقتی می شوند و آن وعده را انکار میکنند ، حال در این وضعیت می توان به دیگر وعده ها او اعتماد کرد!

وی افزود: دولت مردم تشکیل می دهم و در یک دوره 4 ساله با انقلاب اقتصادی درآمد کشور را به 2.5 برابر افزایش می دهم. نظام مالیاتی را به نفع 96 درصد مردم تغییر می دهم.

جهانگیری در نشست خبری:بنده و آقای روحانی مکمل هم هستیم/ روحانی کاندیدای اصلی جریان اصلاحات و اعتدال است

اسحاق جهانگیری ضمن ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: تصمیم گیری دشواری برای خود من بود در مقطع فعلی البته در مقاطع دیگری تصیم گرفته بودم در دوره های گذشته که ثبت‌نام کنم اما منصرف شدم اما این‌بار هم اصار دوستان وشخصیت‌های اصلاح‌طلب و هم رایزنی‌های که باید در داخل کشور انجام می دادم و در همین یکی دو ساعت اخیر این تصمیم را گرفتم.

وی افزود: انگیزه‌ام این بود که برای ملت مشخص کنم به افراد مختلف که دولت چه چیزی تحویل گرفت و چه اقداماتی انجام داده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلا احتمال اینکه آقای روحانی رد صلاحیت شوند نمی دهم.

جهانگیری گفت: ما و آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم، آقای روحانی برای بنده شخصیت بزرگواری است.

نام نویسی 1636 داوطلب در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور از نام نویسی 1636 داوطلب شامل 1499 مرد و 137 زن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

وی با بیان اینکه جوانترین داوطلب 18 سال و مسنترین 92 سال سن دارند، افزود: تعداد 137 نفر دارای سابقه ایثارگری بوده اند. بیشترین فراوانی سنی ثبت نام کنندگان برای رنج سنی زیر 30 سال با تعداد 226 نفر بوده است. بیشترین فراوانی افراد براساس مدرک تحصیلی متعلق به مدرک لیانس با فراوانی 430 نفر بوده است.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری پس از 5 روز پایان یافت
طبق آمار اعلام شده از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور در طول این 5 روز نیز تعداد 1636 داوطلب در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند.

ارسال نظرات