بی توجهی دولت یازدهم برای رسیدگی به مشکلات مسکن مهر؛
هنوز شرکت سازنده ۷۰۰ واحد را تحویل نداده و تعدادی ازمتقاضیان با اینکه هنوز واحد تحویل نگرفته اند بالغ بر۳۰ قسط را پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۵۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مسکن مهر از جمله طرح های پرحاشیه ای بوده که اخبار مربوط به حواشی آن هر روز نقل محافل خبری و رسانه ای است.

بنا به این گزارش ، با گذشت سه سال از آغاز واگذاری، برخی واحدهای مسکونی به دلیل نداشتن انشعاب آب و برق هنوز مالکین قادر به اسکان در آنها نیستند.
به نظر میرسد در بیشتر ساختمان‌های مسکن مهر پردیس علی الخصوص فاز 3 که بیشتر آن بطور ناقص تحویل شده، مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.
متاسفانه تجهیزات اطفا و اعلام حریق راه اندازی نشده ؛ کپسولهای آتش نشانی تحویل نشده در بهای ضد حریق نصب نشده ؛ شیب بندی محوطه ها رعایت نشده و باتوجه به آب وهوای پردیس که بارندگی باران وبرف درآن بسیار است و رعایت نشدن بحث عایق بندی در زیرساخت اصلی ساختمان چه درنما وچه در فونداسیون مردم را درگیرکرده است.
این احتمال وجود دارد که هنگام بارندگی، آب از جداره دیوارها و ترک های ساختمان وارد واحدها شده و یادر چاهک آسانسور انبار شود که لاجرم مردم مجبور به پرداخت هزینه برای خارج ساختن آب از آن هستند.
از طرفی وجود نم و رطوبت درساختمان باعث خسارت وخسران به بنیان ساختمان واموال مردم می شود.
یک کارشناس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخصوص مشکلات این فاز گفته که مسکن مهر پردیس دارای نواقص بسیاری است.
آرش احمدی با تاکید بر اینکه تاریخ تحویل این واحدها سال 90 تا 92 بوده است، اظهار کرد:هنوز شرکت سازنده 700 واحد را تحویل نداده و از این تعداد، شرکت عمران شهر جدید بمنظور تامین بودجه برای تکمیل واحدها وام 540 واحد را از 30میلیون به 40 میلیون تومان افزایش داده و تعدادی ازمتقاضیان با اینکه هنوز واحد تحویل نگرفته اند بالغ بر30 قسط را پرداخت کرده اند.
وی افزود: شرکت عمران شهر جدیدکه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است به عنوان کارفرما و طرف امضا کننده قرارداد ساخت با سازنده یعنی شرکت سرمایه گذاری مسکن بوده اما تلاشی درخصوص رفع مشکلات اصلی واحدهای مسکن مهرفاز 3 انجام نداده است.
مشکلات مسکن شهر جدید پردیس به همین جا ختم نمی شود، چرا که نصب نرده های امنیتی روی دیواره پلت فرمها، تامین نشدن روشنایی معابر، ساخته نشدن  مدرسه و کلانتری و پارک ،نصب نشدن آنتن مرکزی و سیستم صاعقه گیر و همچنین عدم نصب پمپ های آب و نصب و رفع نقص آسانسورهای بلوکهای تحویل داده شده در کناررفع مشکلات لوله های فاضلاب و ایزوگام ساختمان ها از دیگر مشکلات فراروی متقاضیان و ساکنان مسکن مهر در شهر جدید پردیس است.

ارسال نظرات