خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی مطرح کرد:

مغایرت آمار بانک مرکزی و مرکز آمار درباره نرخ تورم سال ٩٥/ اعلام نرخ ٦ تا ١١ درصدی برای تورم سال گذشته

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: آماری که بانک مرکزی، مرکز آمار، مرکز پژوهش های مجلس و همچنین وزارت اطلاعات درباره تورم ارائه کرده اند مغایر یکدیگر است.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۶۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال ٩٥ توسط دولت گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ارائه آمار است، چرا که آمار از مبادی مختلف و متفاوت از یکدیگر بیان می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: آماری که بانک مرکزی، مرکز آمار، مرکز پژوهش های مجلس و همچنین آماری که اخیرا توسط وزارت اطلاعات ارائه شده مغایر یکدیگر هستند.

آثار کاهش تورم باید در سبد اقتصادی خانوارها احساس شود

حسینی شاهرودی با بیان اینکه آمار تورم در سال ٩٥ از ٦.٨ درصدی اعلامی دولت تا ١١ درصد اعلامی سایر دستگاه ها مشاهده شده است، ادامه داد: تورم به هر میزان و یا عددی که اعلام شده صفر یا ٢٠ درصد اثر کاهش تورمی آن در سفره های مردم مشاهده نشده است، در حالی که مردم باید این کاهش تورم را در زندگی خود احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مردم برای تامین نیازمندی های اولیه خود با مشکل روبه رو هستند، یادآور شد: گاهی در تدوین آمار در برخی ایام از گزینه هایی که می تواند نرخ تورم را کاهش دهد، استفاده می شود، همانند بخش اجاره و رکود مسکن که در سبد خانوار عدد درشتی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار واقعی زمانی باید اعلام شود که مردم احساس کنند که تورم کنترل شده و افزایش غیرمتعارفی نداشته ایم، افزود: فعالیت های اقتصادی دولت در سنوات گذشته قابل تقدیر است، اما اتفاقات ویژه ای در سال گذشته رخ نداده که گفته شود، کاهش تورم در سبد زندگی مردم احساس شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها