با جریان نفاق پیچیده و خطرناکی مواجه هستیم. .هر دو جریان مقابل جریان انقلاب در این روزهای ثبت نام نامزدها، دو لبه یک تیغ اند که اشتراکاتی دارند.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۹۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
اشتراکات دو جریان نفاق در انتخابات و روش های مواجهه با آنهابه گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در یادداشتی می نویسد:


 با جریان نفاق پیچیده و خطرناکی مواجه هستیم. .هر دو جریان مقابل جریان انقلاب در این روزهای ثبت نام نامزدها ،دو لبه یک تیغ اند که اشتراکاتی دارند:
1. در ظاهر ،شعارها و رعایت اداب ،انقلابی اند.
2. در رویکرد و اقدام و جهت گیری طور دیگری عمل می کنند. در واقع در تعریف گفتمان انقلاب، اصطلاحات و واژه ها را از درون تهی یا قلب معنا می کنند.
3. نداشتن گفتمان قوی.
4. چنگ زدن و چسبیدن به گفتمان انقلاب اسلامی و یک یا چند بخش آن را برجسته کردن مانند عدالت و اعتدال .

(اینها جزو اشتراکات دو جریان است ) ولی تفاوتی هم با هم دارند : یکی به سمت گفتمان توسعه غربی می رود و یکی به سمت التقاطی از گفتمان سنت گرا و نیمه توسعه ای می رود.(که هر دو باز در عملکرد علیه گفتمان انقلاب اسلامی مشترکند.)
شهید مطهری برگرفته از نهج البلاغه نکته بسیار دقیقی را متذکر می شود و آن این که جریان نفاق همیشه روی کم  اگاهی  مردم حساب ویژه ای باز می کند. به این معنی که هرچه قدر مردم سطحی نگر باشند و زود فریب بخورند و زود باور باشند  نان جریان نفاق در روغن است و بازارشان گرم گرم، لذا راهکار پیشنهادی امیرالمومنین علی (ع) برای مواجهه با جریان نفاق فقط یک جمله است و آنهم "افزایش آگاهی، شناخت و بصیرت مردم".
باید شاخص و معیار و شاقول منطبق بر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و اسلام ناب را از منابع اصیل استخراج و به مردم بدهیم که فریب فریب کاران را نخورند.

و اما چه باید کرد:

1) شاخص در شرایط کنونی بیانات حضرت امام است ، رفتار سیاسیون و دولت مردان را با این شاخص می شود محک زد و سره را از نا سره تشخیص داد. کلیدواژه های اخلاق ، معنویت و قانون مداری رو در ادبیات امام جستجو کنیم و با رفتار مدعیان مقایسه کنیم تا چهره نفاق برای مردم نمایان تر شود.

2) برخی ها برای برهم زدن سناریوی جریان انقلابی وارد میدان شده اند و خیلی هم امیدی به تایید صلاحیت خودشان ندارند.
لذا باید همان روند روشنگری و مطالبه گری مسائل اصلی کشور را از دولت و نامزد های ریاست جمهوری با قوت بیشتری ادامه دهیم که در رأس آنها مطالبه رونق تولید و اشتغال است و برای مسائل دیگر انرژی خود را هدر ندهیم .

3) اجازه شکل گیری دوقطبی های کاذب در جامعه را توسط هیچ کس ندهیم  و دو قطبی واقعی را درکارآمدی، مبارزه با فساد، عزت، صداقت و معیشت مردم تعریف کنیم.

4) از قرآن کریم و نهج البلاغه و بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری نکاتی را در راستای ارائه شاخص های دقیق برای انتخاب بهتر استخراج و بصورت گسترده منتشر کنیم و اجازه عوام فریبی و دروغ را نباید به کسی بدهیم . باید به سرعت و با دقت دروغ گویی ها و وعده های پوشالی  را افشا کنیم.

5) مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در مرحله اول مشارکت حداکثری در انتخابات است لذا بخش عمده ای از انرژی ها باید صرف اصل مشارکت شود.

باید برای کسانی که گلایه ای دارند و قصد حضور پای صندوق ها را ندارند برنامه داشته باشیم.

لذا فعلا نباید درگیر مصادیق شویم که کدام خوب است و باید تا زمان اعلام اسامی نهایی با مردم راجع به اصل مشارکت و چگونگی مطالبه مسائل اصلی از قبیل ازدواج و اشتغال و مسکن و ... حرف بزنیم.
ارسال نظرات