اعتراف دشمنان ما محصول تفکر، فکر و عمل مجاهدانی است که با جهاد خود، بزرگی و عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۳۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار الله نور  نوراللهی، در نخستین سالگرد شهادت شهید جاویدالاثر ابراهیم عشریه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان اظهار کرد: اگر امروز در میان کشورهای مختلف دنیا، ایران عزیز است و مسلمانان جهان با ایران اسلامی عزتمند شدند، همه این موارد نشأت گرفته از روحیه جهادی و شهادت‌طلبی فرزندان ما است.

وی افزود: خداوند برای عزت و سربلندی اسلام، جهاد را قرار داد و جهاد در راه خدا موجب سربلندی است که موجب شد اکنون دشمنان اسلام و ایران هم لب به اعتراف گشوده و در برابر عزت ایران اسلامی و اقتدار ما اعتراف کنند.

مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اعتراف دشمنان ما محصول تفکر، فکر و عمل مجاهدانی است که با جهاد خود، بزرگی و عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

این مسؤول با بیان اینکه امروز استکبار اعتراف کرده است که در طول 6 سال مبارزات هارمونیک و منظم در سوریه، امروز این کشور دیگر آن جغرافیای محدود نیست، یادآور شد: امروز سازمان دفاع از مستضعفین دارای ماهیتی است که با دفاع از مظلومان جهان، برای دشمنان خطرناک است.

نوراللهی ادامه داد: امروز دشمن اعتراف کرده است که در برابر سازمان دفاعی، مذهبی، هارمونیک و منظم در منطقه غافل‌گیر شده است و نتوانسته از آن جلوگیری کند.

وی گفت: امروزه مسلمانان جهان اسلام از نقاط مختلف در قالب فاطمیون، علویون، حیدریون و حزب‌الله در قالب سازمانی شکل گرفته‌اند و دارای ساختار و سازمانی راهبردی هستند که دارای سیستم توانمندی هستند و بسیاری از افراد برای پیوستن به این سازمان دفاعی که دارای لیدرهای مختلفی است به دنبال پارتی هستند تا وارد شوند.

مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به دلارومردی‌های رزمندگان و مدافعان حرم استان مازندران خاطرنشان کرد: این استان که در دفاع مقدس هم دارای سربازان دلیری بوده است و 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کرده است اکنون هم دارای فرزندان دلیری برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) است.

این مسؤول با گرامی‌داشت نام و یاد 432 شهید شهرستان نکا و پنج شهید مدافع حرم این شهرستان، اضافه کرد: 36 تن از شهدای مدافع حرم کشورمان از استان مازندران هستند که از این تعداد شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه از شهرستان شهیدپرور نکا در شرق استان مازندران هستند.

نوراللهی ادامه داد: شهدای مدافع حرم در برابر دفاع از حرم همچون کوهی استوار و مستحکم ایستادند و به خاطر آرمان‌های خود از فرزندان خود گذشتند تا اسلام در اوج باقی بماند.

*قرآن، نبوت و ولایت، مهم‌ترین سفارش و وصیت شهید عشریه

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید عشریه افزود: قرآن، نبوت و ولایت، مهم‌ترین سفارش و وصیت شهید ابراهیم عشریه بوده است که در فرازی از وصیت‌نامه‌اش آورده است:«وصیت من به همه کسانی که این نوشته به دست‌شان می‌رسد این است که حول محور قرآن، نبوت و ولایت باشید، اتحاد خود را حفظ کنید و نگذارید دشمنان و فتنه‌گران فکر تعدی به ایران اسلامی در خود راه دهند.»

مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: شهدای مدافع حرم در سوریه کارهای بزرگی انجام دادند که با برنامه‌ریزی‌های سازمان یافته خود لرزه بر اندام دشمن انداخته‌اند و باید بروید و ببینید که سوریه چیست و بعد بگویید این شهدا چه کردند.

این مسؤول افزود: امروز مهم‌ترین وظیفه ما بصیرت و گام نهادن در مسیر ولایت با استفاده از همین سفارش شهدایی همچون شهید عشریه است.

وی گفت: باید بدانیم برخی نغمه‌های شوم می‌سرایند اما ما باید همچون شهدا در میدان باشیم تا بصیرت زنده بماند.

نوراللهی ادامه داد: برخی راست می‌روند و می‌آیند تا گربه شاخ‌شان نزند که نباید اینچنین بی‌تفاوت باشیم، بلکه باید با افزایش بصیرت و در مسیر ولایت و شهدا قرار گرفتن، بصیرت خود را افزایش دهیم.

وی گفت: امروز برخی با افکار خود درگیر هستند و برای پست‌های کلیدی که با خون این شهدا به دست آورده‌اند، تلاش می‌کنند و با گرفتن حقوق‌های نجومی تلاش دارند و برای ما سخت است که بگوییم در اسفندماه سال گذشته زمانی که بودجه سال 96 تصویب می‌شد برخی برای حقوق‌های ماهانه 16 تا 24 میلیون تومان بحث می‌کردند در حالی که کارگران ما، ماهانه تنها بیش از 800 هزار تومان حقوق می‌گیرند.

مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: در بودجه سال 96 آنچنان برای حقوق روزی 800 هزار تومانی و ماهی 24 میلیون تومانی بحث و جنجال می‌کردند که 11 میلیون کارگر ما ماهانه 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و کمترین بحثی برای حقوق این کارگران نبود.

این مسؤول، ادامه داد: در همان زمان که برای حقوق‌های مدیران در پست‌های کلیدی بحث و جنجال بود، 384 شهید مفقودالاثر از عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر 8 و.. در 31 استان کشور تشییع و خاکسپاری شدند و باید بدانیم همه ما در برابر این شهدا و شهیدانی همچون ابراهیم عشریه و هم‌رزمانش مسؤول هستیم و نباید به بی‌عدالتی‌ها دامن بزنیم بلکه باید در بصیرت‌افزایی خود و جامعه تلاش کنیم.

نوراللهی با اشاره به وجود 3 هزار پست کلیدی در جامعه افزود: باید بدانیم برای هر پستی در مملکت ما که آقا و یا خانمی بر آن تکیه زده است ما کربلایی به پا کردیم و این پست‌ها و میزها با خون شهیدان و جانبازی و اسارت رزمندگان بسیاری شکل گرفته و بنا شده است که باید بدانیم از خون‌های این شهدا به آسانی نگذریم و در برابر بی‌عدالتی‌ها، سکوت نکنیم.

وی با تأکید بر قرآن، نبوت و ولایت، مهم‌ترین سفارش و وصیت شهیدان گفت: مهم‌ترین عامل سعادت، ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و بصیرت است که باید با عمل به وصایای شهدا به عنوان چراغ راه ما، عملی شود.

به گزارش فارس، شهید عشریه متولد 1356 و دارای سه دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه‌معصومه است که در 24 فروردین ماه 1395 به شهادت رسیدند و همان‌طور که همسر بزرگوارشان می‌گوید تأیید خبر شهادت ایشان را در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در سوم خرداد 1395 به خانواده اعلام کردند و خبر رسمی تأیید شهادت ایشان در 17 خرداد ماه، توسط سپاه نکا و مسؤولان به خانواده ابلاغ شد و تا امروز به عنوان شهید جاویدالاثر مدافع حرم است و هنوز پیکر پاکش به وطن بازنگشته است.

شهرستان نکا شهری با بیشترین شهید مدافع حرم است که دارای پنج شهید مدافع حرم است، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه پنج شهید مدافع حرم این شهرستان هستند که شهیدان سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه از شهدای جاویدالاثر این شهرستان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها