خبرهای داغ:

در تربیت اسلامی، هدف اساسی و نهایی الهی شدن آدمی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: در تربیت اسلامی، هدف اساسی و نهایی، الهی شدن آدمی و به فعلیت در آوردن استعدادهای بالقوه است.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۴۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حیدری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت: روز دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت بزرگ معلمی است که در طول زندگی با برکت خود با بهره گیری از دیدگاه اسلامی و نگاه عمیق به جامعه و آنچه که جامعه اسلامی بدان نیازمند است کوشید تا آثار مکتوب ارزشمندی را به جای گذارد.

وی افزود: افکار و نوشته های استاد شهید مرتضی مطهری در بسیاری از موارد تربیتی و اعتقادی به سوالات متعددی که درسطح جامعه به وجود می آید پاسخ داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه اظهار داشت: توجه خاص شهید مطهری به تقوا، تزكیه نفس وخودسازی و سیر سلوك عرفانی بوده است و ایشان علاوه بر آنكه در فلسفه آموزش وپرورش اسلامی صاحب نظر بودند و یادداشت های بسیاری درمنابع اسلامی و غربی در حوزه تعلیم و تربیت داشتند و در تربیت شاگردان و تعلیم طلاب و دانشجویان از استادان نمونه كشور محسوب می شدند.

حجت الاسلام حیدری افزود: در تربیت اسلامی، هدف اساسی و نهایی الهی شدن آدمی است و برای رسیدن به این هدف، استعدادهای عالی انسان كه در خلقت او قرار داده شده است باید رشد كند و فعلیت یابد.

وی عنوان داشت: از منظر شهید مطهری، تربیت عبارت است از پرورش دادن؛ یعنی استعدادهای درونی‌ای را که بالقوه در یک شیء موجود را به فعلیت درآوردن و ایجاد تعادل و هماهنگی میان آنها تا از این راه متربی به حد اعلای کمال خود برسد.

در ادامه جلسه حاضرین در خصوص برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و نحوه اجرای آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار