مدیر مرکز قران و عترت اشتهارد؛

حفاظ خردسال قرآن کریم اشتهارد در سال ۹۵ ، ۲ برابر شده است

قربانی گفت: برنامه های اجراشده توسط مرکز قرآن و عترت شهرستان اشتهارد باعث شده است حفاظ خردسال نسبت به سال های گذشته دوبرابر افزایش یابد.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۵۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسین قربانی مدیر مرکز قران و عترت اشتهارد در تشریح بخشی از دستاوردهای مهم سال ۱۳۹۵ مرکز قران و عترت اشتهارد گفت: برنامه های اجراشده توسط مرکز قرآن و عترت شهرستان اشتهارد باعث شده است حفاظ خردسال نسبت به سال های گذشته دوبرابر افزایش یابد.
 
قربانی ادامه داد: در سال گذشته آموزش های ویژه قرآنی برای۳۰ نفر از کم سوادان و بی سوادان شهرستان توسط مربیان این مرکز ارائه داده شد و این افراد توانایی جهت روخوانی قرآن را کسب شد.
وی در ادامه افزود: توفیق حفظ کل قرآن کریم برای ۱۸ نفر از خواهران عضو دارالقرآن، حفظ کل قرآن توسط یک پسر ۱۲ ساله بنام امیرحسین حبیبی، مشارکت خیّرین در این مرکز همچون اهداء تخته هوشمند، یکدستگاه موتور سیکلت، دوربین عکاسی پیشرفته و … از جمله اتفاقات مثبت رخ داده در این مرکز بود.
 
حسین قربانی کسب عناوین مختلف توسط اعضای این مرکز در مسابقات سطح استان و کشور را به قرار ذیل بیان کرد:
۱-کسب رتبه اول اذان کشور در مقطع دانش آموزی، کسب رتبه سوم کشوری دانشگاه های علمی کاربردی در رشته ترتیل در بخش خواهران و برادران در بخش دانشجویی.
۲-کسب چندین رتبه اول استانی در رشته های قرائت، حفظ و اذان در مسابقات دانش آموزان در بخش برادران و خواهران.
۳-کسب رتبه ممتاز و برگزیده در سطح استان و کشور در راستای برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قران و عترت همزمان با تمام کشور.
 
وی گفت: از مجموع دوره های برگزار شده در مرکز قران و عترت اشتهارد می توان به تشکیل گروه بصائر در بخش خواهران (متشکل از دختران قاری و خوش صوت منطقه)، مسابقه عطر یاس ۲ در ماه رمضان با محوریت (حفظ سوره های حجرات و جمعه) ویژه عموم مردم شهرستان، حفظ این دو سوره توسط ۴۰۰ نفر از اهالی شهر و روستاهای اطراف، ایجاد تنوع در نوع برگزاری کلاس ها و افزایش رشته های قرآنی بر اساس علائق مراجعین، اردوهای متنوع برای اعضای کلاس ها (اردوهای زیارتی و سیاحتی و … ) اشاره کرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در سال گذشته کلاس آموزش مکالمه زبان عربی ویژه زائرین اربعین حسینی، کلاس پرسمان مهدویت برای علاقمندان جهت پاسخگویی به شبهات با حضور یکی از اساتید برجسته بنیاد مهدویت استان البرز و کلاس های مهارت های همسر داری برای ۳۰۰ نفر از مادران، تشکیل شده است.
 
حسین قربانی برنامه های سال ۱۳۹۶ را تشریح کرد و گفت: دوره تربیت مربی تحت عنوان مهارت افزایی مهدوی ویژه مربیان پیش دبستانی و مهد برای اولین بار در سطح شهرستان اشتهارد با همکاری بنیاد تخصصی مهدویت قم برگزار خواهد شد، یک گروه همخوانی نونهالان و نوجوانان جهت تقویت فعالیت های فرهنگی شهر تشکیل خواهد شد.
 
وی با توجه به اعلام نیاز و ابراز علاقمندی از طرف اهالی روستا تاکید کرد: فعالیت ها در سطح روستاها توسعه داده می شود.
مدیر مرکز قران و عترت اشتهارد در پایان گفت: برنامه ای باشکوه جهت معرفی و تجلیل از ۲ حافظ کل نونهال شهرستان که به تازگی به این توفیق دست یافته اند، جهت ایجاد انگیزه برای نونهالان دیگر اجرا خواهد شد.
 
 
 
 
منبع: تات خبر
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار