شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزادواحد خرم آباد با صدور اطلاعیه ای درخصوص سند 2030 یونسکو تصریح کرد: اگر تا به امروز، نگران تهاجم فرهنگی غرب بوده ایم، این سند از تهاجم فرهنگی پا را فراتر نهاده است و می توان آن را یک خودکشی فرهنگی برشمرد.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۷۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از لرستان، متن اطلاعیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد خرم آباد در ادامه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
به اطلاع شما ملت شریف می رسانیم سازمان ملل متحد در راستای اهداف استکباری شیطان بزرگ آمریکا و هم پیمان منحوس خود، رژیم غاصب صهیونیستی از برنامه ریزی راهبردی با نام سند ۲۰۳۰ در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۴ رونمایی و جامعه جهانی را نسبت به انجام این سند ترغیب و تشویق کرد.
 
سند منتشرشده از سوی کمیسیون ملی یونسکو بخش‌های متنوعی دارد؛ اما در حوزه اهداف نکات جالب‌توجهی به چشم می‌خورد. به‌طور مثال دربند چهارم این سند از تضمین بازبینی کتب و برنامه‌های آموزشی بر اساس باورهای فرهنگی یونسکو – سبک زندگی غربی- نظیر حقوق بشر و تساوی جنسیتی آمده است: «تضمین بازبینی کتب و برنامه‌های درسی، بودجه و سیاست‌گذاری‌های آموزشی و همین‌طور آموزش معلمان و نظارت بر فعالیت‌های آنان توسط دولت‌ها به‌نحوی‌که موارد یادشده عاری از هرگونه کلیشه جنسیتی باشند و در ترویج تساوی، عدم تبعیض، حقوق بشر و آموزش بین فرهنگی مؤثر واقع شوند.»
 
چندی پیش سند ملی آموزش ۲۰۳۰ با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش ‌وپرورش، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد و جمهوری اسلامی ایران طی این قرارداد با استفاده از بودجه داخلی ملزم به اجرای این قرارداد شده است .
 
بندهای این سند در مغایرت آشکاری با اصل  ۱۵۳قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و همچنین بنابر اصل ۱۲۵ قانون اساسی قبل از امضای هرگونه عهدنامه یا پیمان نامه بین المللی سند مذکور می بایست به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد؛ بنابراین، این عمل نه تنها غیر اسلامی و غیر اخلاقی است، بلکه خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد .
 
اگر تا به امروز ما نگران تهاجم فرهنگی غرب بوده ایم و جبهه های فرهنگی در تلاش برای خنثی کردن این هجمه های فرهنگی بوده ایم این سند از تهاجم فرهنگی پا را فراتر نهاده است و می توان آن را یک خودکشی فرهنگی برشمرد.

امروز وظیفه ی تک تک آحاد جامعه اسلامی است در مقابل نفوذ افکار صهیونیستی و شیطانی غرب که سعی در به منجلاب کشاندن جوامع بشری دارند ایستادگی کرده و با الگو گرفتن از سیدالشهداء(ع) در مقابل یزیدیان زمان بایستند.

ما دانشجویان دانشگاه آزاد خرم آباد به نمایندگی از تمام دانشجویان مسلمان و استکبارستیز ایران اسلامی، این اقدام را محکوم و با تنظیم شکایت نامه مجدانه تلاش خواهیم کرد از اجرای این سند جلوگیری کنیم.
 
والسلام علی من التبع الهدی

انتهای پیام/

ارسال نظرات