شهرداری خلخال گفت: آرامستان خلخال ساماندهی می شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۲۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو ، علی علایی در گفتگویی اظهار داشت: ساماندهی آرامستان خلخال در اولویت است.

شهردار خلخال گفت:  به علت اختلاف ارتفاع در میان مزارها  مردم به راحتی نمی توانند در ایام و مناسبت ها در سر مزار بستگان خود حاضر و به راحتی حضوریابند وبه لحاظ اینکه متولی ساماندهی آرامستان ها در قانون شهرداری ها هستند این ساماندهی برای هم سطح نمودن و یکسان سازی ارتفاع مزارها انجام خواهد شد.

وی افزود: کارشکنی از سوی مردم در این جریان شایسته نیست و مردم باید بدانند در سطح استان نیز این یکسان سازی و ساماندهی مزارها انجام شده ودر سطح شهر اردبیل در چهار آرامستان این طرح عملیاتی شده که مورد استقبال مردم قرا رگرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که درهنگام پروژه و فعالیت شهرداری چندین سنگ مزار دچار خسارت شده گفت: با تعهداتی که با پیمانکار طرح داریم ویکی از بهترین پیمانکاران استان در این حوزه است  به نسبت 50 درصد پیمانکار و 50 درصد شهرداری در صورت آسیب سنگ مزار سنگ مرمت خواهد شد و با ادای احترام به تمام مردم شهرستان خلخال و درک قاطع این موضوع که احترام به شهدا وامواتی که در این قبرستان هستند یک وظیفه عمومی واجتماعی است ما خواستاریم که مردم دربرابر این موضوع مقاومت نکنند تا این آرامستان به زیباترین شکل با فضای  سبزی مناسب در شان مرحومین و مردم خلخال ساماندهی شود.

وی به کسب اجازه از مقام قضایی و مسئولین شهرستان اشاره وگفت: این ساماندهی و یکسان سازی قبر اموات در آرمستان خلخال و برنامه ریزی برای اینکه این درگذشتگان جدید نیز باید با برنامه ریزی ساماندهی طرح شهرداری  دفن شوند و شهرداری هیچ  عمل غیر قانونی مرتکب نشده است.

شهردار خلخال گفت: در کنار مرمت و بهسازی فضای شهری نگاه به این طور فضاها نیز لازم است و باید مردم در کنار شهرداری از این اقدام استقبال کنند و همزمان با آبادانی سایر مناطق شهر این منطقه از حاشیه شهر نیز که آرامستان در آن واقع شده است نیز باید مورد توجه باشد و نه اینکه بامقاومت و تحریم مردم از انجام پروژه جلوگیری شود.

ارسال نظرات