خبرهای داغ:
جانشين ناحيه مقاومت بسیج سپاه زيركوه :

آشنایی با سیره اهل بیت (ع) سبب دوری از آلودگی ها و ناپاکی ها است

جانشين ناحيه مقاومت بسیج سپاه زيركوه گفت: آشنایی و اطاعت ازسیره اهل بیت (ع) سبب دوری از آلودگی ها و ناپاکی ها است و ما را در مسیر سعادت قرار می دهد.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۸۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، كريمي در جمع مردم روستای شاهرخت با بيان اينكه خوش به حال آن هایی که با اهل بیت(ع) آشنا هستند، اظهارداشت: خوش به حال آن هایی که عاشق اهل بیت سلام الله علیهم هستند.

جانشين ناحيه مقاومت بسیج سپاه زيركوه گفت: خوش به حال آن هایی که وقتی آن ها را در قبر می گذارند، ملائکه می آیند، می گویند: سؤالی نداریم. چون فضای قبر برزخ این میت، بوی اهل بیت سلام الله علیهم را می دهد.

وي ادامه داد:چه اسم های قشنگ و الگوهاي اسمي مباركي ما داریم. علی، حسن، دخترانمان چه اسم های قشنگی دارند. فاطمه، زینب. وقتی این اسم ها را در خانه ها صدایش می زنید، خانه شما نورانی می شود و حضرت زهرا دعا گوی این بچه ای که اسمش حسین است، می باشد بگذارید دائم دعای فاطمه سلام الله علیها در خانه مان بچرخد.

کریمی با بيان اينكه دوستي اهل بيت در همه ي بزنگاهها فرياد رس ما است،گفت: پيامبر مي فرمايند" حب و دوستي اهل بيت(ع) درهنگام مرگ و لحظه جان كندن،شب اول قبر، روز برانگيخته شده از قبر ، موقعي كه نامه عمل انسان را مي دهند ،موقع حسابرسي اعمال، هنگام سنجش وعبور از پل صراط به انسان کمک می کند.

وي با بيان اينكه، اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است، گفت: اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است.

کریمی با اشاره به اینکه اعتکاف عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد، افزود: اعتکاف، گریز از لذت گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.

وی ادامه داد: خود سازى، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از دیگر برکات‏ اعتکاف است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه افزود: اسلام، فکر جدایى از زندگى دنیا و گوشه نشینى و کناره گیرى از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرد، اما اعتکاف را به عنوان فرصتى براى بازگشت‏ به خویش و خداى خویش قرار داد، تا کسانى که از هیاهو و جنجال هاى زندگى مادى خسته مى ‏شوند، بتوانند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهند .

وی عنوان کرد: اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده ، خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند ، همیشه با یاد خدا تلاش کنند ، خود را در محضر پروردگار ببینند ، از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار