خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بیگانه اندیش ها حاضرند نوکری دشمن کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از برخی کسانی که لباس مسؤلیت در این کشور به تن دارند جای تعجب است که گاهی حرف های می‌زنند که دشمن می‌گوید می‌خواهم حمله کنم و همه گزینه ها روی میز است.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۱۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، صبح امروز در جمع کارکنان ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را خدمت کارکنان ارتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی افزود: سوالی که در داخل ذهن و خارج ازآن پیش می‌آ ید این است که آیا جنگ چیز خوبی است یا بد است؟
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: غالبا این طور است که پاسخ این سوال یا عوامانه است یا عوام فریب، زیرا در عین اینکه این سوال خیلی سطحی نمایش می‌دهد بسیار سوال عمیقی است و پاسخ صحیحش حتما باید مبتنی بر جهان شناسی درست و عمیقی باشد و همراه با انسان شناسی و علم شناسی باشد.
 
آیت الله عبادی تصریح کرد: برخی می‌گویند جنگ چیز خوبی است و اصولا اینها انسانهایی هستند که در ذات خود مشکلات روانی دارند و یا در شیوه تربیتی خود مشکل داشته و یا با انگیزه نفسانی قوی به هیچ چیز ملاحظه نمی‌کنند.
 
وی اذعان کرد: اصولا بغی ،جنگ ، سرکشی ،حمله و هجوم لازمه وجود فکریشان است و همیشه در تاریخ از این نوع بوده اند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دلیل این همه جنگهای بین المللی برای چیست؟ این حمله و هجوم به ایران و جنگ نفت برای چه بود؟ا ین عربده های امروز غرب برای چیست؟
 
آیت الله عبادی اظهار کرد: در پاسخ به اینکه می‌گویند اصل جنگ چطور است، همین است که می‌بینید درست در آن زاویه دور هم عده ای می‌گویند اصلا جنگ نباید باشد و ما به هیچ وجهه با جنگ موافق نیستیم و خواستار صلح کل هستیم وبا هیچ کس جنگ نداریم.
 
وی خاطر نشان کرد: اهل دقت توجه دارند که هردو یک حرف می‌زنند یعنی آنکه همه سازو کار زندگی را در جنگ خلاصه می‌کند و با آنکه می‌گوید ما اهل جنگ نیستیم اینها هر دو یک حرف می‌زنند و آن حرف این است که همه اختیارات را بدهید به افرادی که یاغی و سرکش هستند و هیچ کس هم اهل جنگ نباشد تا آنها بیایند و هر کار دلشان می‌خواهد انجام دهند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ظاهرا این دونظر با هم تفاوت زیادی دارد اما در باطن و اصل قضیه یکی است.
 
آیت الله عبادی بیان کرد: اگر از مسلمان واقعی پرسیده شود که جنگ چه طور است؟ می‌گوید جنگ با کی خوب است یا بد؟  جنگ برحق است یا باطل؟ برعقل است یا ظلم؟
 
وی با بیان اینکه جنگ با باطل و ظلم خوب است اما تعدی به حقوق دیگران و سلطه بر مظلومان بسیار بد است، گفت: این هم ریشه جهان شناسی، انسان شناسی و دین شناسی دارد و یعنی اینکه هیچ وقت در مقابل ستمگران بی تفاوت نباشید.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در قرآن آمده است اگر در مقابل سرکش ها دفاع نکنید آنها همه چیز را زیر پوتین هایشان له می‌کنند چون آنها قانون نداشته و حیوان بالفعل هستند در قالب درنده و هیچ چیز نمی‌فهمند.
 
آیت الله عبادی اظهار کرد: یک روزی مغول را جنگجو می‌گفتند اما الان افرادی آمده اند از مغول بدترو مغول در مقابلشان رو سفید است.
 
وی اذعان کرد: به هرجا رسیدند کشتند، ریختند و سوختند حال اگر در مقابل اینها کسی نباشد که بایستد برنوع بشر چه خواهد گذشت و ارزش ها چه خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: استقلال فکری، علمی، مکتبی و... چه خواهد شد با این اوضاع هیچ چیز نخواهد ماند تا برسد به امنیت هر شهروندی در هر گوشه از دنیا، اینجاست که جواب مسلمان با بقیه فرق می‌کند.
 
آیت الله عبادی گفت: اگر کسانی نباشند که جلوی ستم را بگیرند نوع بشر این زندگی را در کام او تلخ می‌کند و لذا است که همواره پیامبران در دین خدا دعوتشان بر اساس منطق، عقل و فطرت است.
 
وی با اشاره به اینکه در برابرآنها که اهل جنگ، ظلم و زورهستند و جز زور نمی‌فهمند، عقل و فکر و منطق تاثیری نداشته است، گفت: اصل دعوت به عقل، فطرت، منطق، علم وعدل است اما همه که اهل اینها نیستند پاسخ آنها را چه باید داد؟
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: جنگ چه بین امتی و امت دیگر باشد چه در داخل باشد ملاک این است که متعدی و متجاوز کیست؟ اگر جنگی در میان خود امت واقع شود مشخص است که در هر دو طرف عدل نیست ملاک راه اصلاح بین امت است.
 
آیت الله عبادی اذعان کرد: اگر مسلمانی پیدا شود موظف است که بین آنها را اصلاح کند طبق نص صریح قرآن همه موظف هستند اگر کسی از حق تجاوز کند با او بجنگند تا زمانیکه مجبور شود به امر خدا که عدل است، عدل را بپذیرد و اگر چنین باشد باید میان آنها به عدل حکم شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در اسلام ناب که مستند به مبانی فقه دین که عقل، سنت، کتاب و اجماع است بهانه را که به اسم دین راهی ازتعدی و تجاوز پیدا کند سد شده است و جلویش گرفه شده بدلیل اینکه جنگ ابتدایی ممنوع است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همان مواضعی که نظام مقدس جمهوری اسلام گفته و مبتنی برفقه است و به آن پایبند بوده و یک مورد هم ولو جزئی پیش نیامده است که به یک کشوری که به ما کاری ندارد در برنامه ما باشد که به آنجا حمله کنیم همچین موردی وجود ندارد.
 
آیت الله عبادی تاکید کرد: آنچه که هست جنبه دفاعی دارد و جهاد دفاعی است و این هم که یعنی دفاع؛ اصولا در طبیعت وجود دارد در هر موجود ذی حیاتی وجود دارد تا برسد به انسان و دین که در واقع نسخه عملی مدیریت نوع دین است در این جا حکم دارد و اینکه برای دفاع حتی باید چنان آماده باشید که اصلا دشمن خیال تجاوز نکند نه اینکه طوری خودتان را بی تفاوت بگیرید که دشمن را به طمع بندازید و بعد هزینه بدهید.
 
وی با بیان اینکه باید به گونه ای باشید که دشمن اصلا فکرش را هم نکند که بخواهد حمله کند و این لازمه آمادگی است، گفت: و لذاست که در برخی از آثار و روایات داریم که درتلفات و ضایعات تمرین و آزمایش های نظامی مانور های نظامی اگر افرادی در حین تمرین و آمادگی به دلیلی جانشان از دست رفت ثواب شهادت این کسی که در برنامه ای تمرینی به شهادت رسیده بیشتر از آن شهیدی است که در میدان در دست به گریبان با دشمن شهید شده است چونکه این جنبه پیش گیری دارد و این آمادگی است که هزینه های بزرگ را جلوگیری می‌کند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اذعان کرد: جنگ ابتدایی که به آن جهاد ابتدایی هم می‌گویند فقط و فقط با حضور پیامبر یا امام معصوم امکان پذیر است.
 
آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: آن کسی که در جهاد ابتدایی می‌تواند برای نجات مردم از زیر سلطه تلاش کند برای از بین بردن طاغوت ها وارد شود باید پیامبر یا امام معصومی باشد چونکه به اسم دین کشور گشایی نکند.
 
وی افزود: اما وقتی حضور پیغمبر و امام معصوم است او طوری جبهه را اداره می‌کند که فقط جنبه هدایتی دارد و هیچ انگیزه ای جز هدایت ندارد او خیلی فرق می‌کند با دیگران که به اسم دین و غیره می‌خواهند کشور گشایی کرده و مردم را نابود کنند و اسمش را جهاد می‌گذارند و لذا در فقه جهاد ابتدایی مشروط فرموده به حضور امام معصوم یا حضور پیامبر و اینها حساب شده است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اما مسلم اینها همه در صورتی است که اصل دینی باشد و الا وقتی که اسم ها تغییر می‌کند همانطور که بسیاری از چیزها تغییر می‌کند و به نام هر دینی هر کاری می‌کنند و آنهای که از دین هم هیچ خبری ندارند و آنچه  کار آنهاست اینکه بر موج ها سوار شوند و به اهداف نفسانیشان برسند که یک ذره دین هم در آن مطرح نیست و همگی در دنیا می‌بینیم.
 
آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: اینها در آیات قرآن است اگر بنا بود بر اینها عمل شود که جای عملش در  20 تا 30 سال قبل بود، مسلمانان کجا بودند؟ صدام تجاوز کرد مسلمانان کجا بودند؟ اگر ما مسلمان بودیم این مشکلات  و جنگها نبود.
 
وی اذعان کرد: به اسم مسلمانی هر کار دلمان می‌خواهد می‌کنیم و اینها نوکری است برای کفار بروید ببینید اگر مسلمانی بود ، در کشور های عراق، سوریه، یمن ، فلسطین و ... جنگ نبود مسلمانی به نحوه وضو گرفتن نیست و تعصبات بر سر الفاظ است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اما جبهه های کفر و جبهه های باطل، ستمگر و ظالم دارند مظلومین را قتل عام کرده و شهر هایشان را ویران می‌کنند اما مسلمان به خیالشان هم نمی‌رسد مردم مسلمان یمن مگر چه کرده اند و جرمشان چیست که چندین سال است زیر سلطه و جنگ هستند ؟ طبق چه قانون دینی و بین المللی؟ آنچه که در اسلام ناب و طبق فقه و کتاب و ... است اینها درد های ما است و چه دردی از این بدتر و چه کسی این درد ها را درمان می‌کند.
 
آیت الله عبادی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برای نجات انسان ها است و اینکه باید از مظلوم حمایت کرد و سد جلوی ظالم شد و سیستم نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آیات قرآن است و رهبرش فقیه و عالم واجد شرایط است اما با کمال تاسف می‌بینیم که بیگانه اندیش ها حاضرند نوکری بر بیگانه و دشمن بکنند و ذلیل و خاضع آنها بشوند اما حق ،علم و دین را به معنی کامل و صحیحش نپذیرند.
 
وی ادامه داد: آنچه را که این نظام مقدس و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمادگی که در مقابل هجوم بیگانه و تعدی بیگانه دارند مثل ببرسرکش همواره در مقابل ستمگران است این برای دنیا روشن نیست؟
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  تاکید کرد: از برخی کسانی که لباس مسؤلیت در این کشور به تن دارند جای تعجب است که گاهی حرف های می‌زنند که دشمن می‌گوید می‌خواهم حمله کنم و همه گزینه ها روی میز است اما اولین خواسته این است که شما همه موشک های خود را جمع کنید که مزاحم ما نباشد فلان مسئول هم می‌گوید اگر حالا این مسائل نظامی نباشد چه می‌شود؟ با این چه کنیم؟
 
آیت الله عبادی تصریح کرد: بهر حال آنهایی که باید بیدار و هوشیار باشند، بیدار بوده و هیچ کس با مزاحمت ترک بر آن نمی‌کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی راهش را از طریق فکر اهل بیت (ع) و عقل و حق دنبال می‌کند و روز به روز هم نفوذش در دنیا بیشتر می‌شود و آنچه را امروز آنها با داعیه های مختلف داد و فریاد می‌کشند ترس و فریاد آنها از نفوذ جمهوری اسلامی است که به نام های ایران هراسی و اسلام هراسی و... معرفی می‌کنند و اینها بدلیل اینکه باطل است تا زمانی کارایی دارد اما بعدا جنبه معکوس پیدا می‌کند که در حال حاضر همینطور است.
 
منبع: خاورستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها