قیمت های نفت در پایان معاملات دیروز (جمعه) بازارهای جهانی بار دیگر به دلیل نشانه های امیدوارکننده به سطح بیش از ۵۰ دلار در هر بشکه بازگشت.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۱۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  با این حال شمار دکل های فعال حفاری نفت شیل در آمریکا می تواند در کوتاه مدت از شدت افزایش قیمت بکاهد.


قطع تولید نفت در لیبی، افزایش احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک و نخستین کاهش قابل ملاحظه سرمایه در بازار سهام نفتی آمریکا موجب افزایش یکنواخت قیمت های نفت در هفته گذشته شد.

 

پیش بینی جدید آژانس بین المللی انرژی* نیز موید این است که بازار نفت دوباره در حال بازگشت به تعادل است. 

 

آژانس یاد شده در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، احتمال می رود بازار نفت در حال رسیدن به تعادل است، با این حال اطلاعات بیشتری مورد نیاز است. 

 

بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، موجودی انبارهای نفت در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی** در حال کاهش است و در ماه های آینده نیز کاهش چشمگیری را تجربه خواهند کرد و این بدان معنی است که بازار نفت دیگر در وضعیت مازاد عرضه نخواهد بود.

 

با این حال، آژانس بین المللی انرژی همزمان رشد تقاضای نفت در سال 2017 را که پیش تر 1.4 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بود، این رقم را به 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش داد. 

 

بانک آمریکایی گلدمن ساچز*** که پیش تر پیش بینی کرده بود قیمت های نفت به مدت چند سال ثابت خواهند بود، در گزارش جدید خود نیز همین پیش بینی را تکرار کرد و افزود: به دلیل پیشرفت فناوری حفاری نفت شیل که حجم استخراج نفت را افزایش می دهد، قیمت های نفت نمی توانند از سطح مشخصی بالاتر روند. 

 

بنا به پیش بینی این بانک، نفت شیل آمریکا نوسان قیمت نفت خام را کاهش خواهد داد و آن را بین 10 تا 20 درصد نگه می دارد.

 

بانک گلدمن ساچز که میانگین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا از سال 2017 تا 2021 را 54 دلار در هر بشکه برآورد می کند معتقد است، بازار نفت در حال بازگشت به محیطی مشابه محیط پیش از سال 2003 است که ویژگی آن ثبات بلندمدت قیمت نفت و همبستگی ناچیز آن با ارزش دلار است. 

 

شمار دکل های حفاری آمریکا که هم اکنون به بیشترین سطح خود در تقریبا 2 سال گذشته رسیده است، هفته گذشته برای سیزدهمین هفته پیاپی افزایش یافت و به 683 دکل رسید. 

 

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات پنج شنبه گذشته با 0.05 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 55 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید. قیمت این نفت هفته گذشته 1.18 درصد بالا رفت.

ارسال نظرات