معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت:در حال حاضر از ۷۷۶ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان، تنها ۲۰ درصد از این نفرات، تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۴۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کریمی اصل با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان تحت پوشش از اولویت های کمیته امداد است، گفت: با تامین تغذیه سالم کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد برای جلوگیری از مبتلا شدن آنها به بیماری های تغذیه ای اجرا می کند.

وی افزود: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از ۶ سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در مورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، خاطر نشان کرد: پس از پایان یک دوره شش ماهه ، مجدداً کودکان ، مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرند.

کریمی اصل تصریح کرد: شناسایی کودکان کمتر از شش سال دارای مشکل سوء تغذیه توسط خانه های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح استان انجام می شود؛ تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت امداد نیستند و سیاست های امداد به سمتی پیش می رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: خانواده های دارای کودکان کمتر از ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می کنند.

وی بیان کرد: سال ۹۵، سبد غذایی در نظر گرفته شده برای استفاده ۷۷۶ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان تهران با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۴۰ میلیون ریال هزینه شد.

کریمی اصل گفت: در حال حاضر از ۷۷۶ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان، تنها ۲۰ درصد از این نفرات، تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از مزایای آن، باید طی دو دوره شش ماهه، تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی، محرز شود، تصریح کرد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.
ارسال نظرات