ابراهیم رزاقی گفت: حقیقت این است که مدیریت اقتصادی در اختیار عده ای قرار دارد که از یک طبقه اشرافی به سایر بخش‌های اقتصادی کشورمان هم راه یافته اند و عده محدودی از افراد جامعه به منابع کشورمان دسترسی دارند.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۹۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در قانون اساسی اصل 43 تاکید شده است  که  در کشورمان نباید فقیر، بیکار یا بی خانه داشته باشیم ولی واقعیت اقتصادی در کشورمان موید موارد دیگری است.

وی با بیان اینکه مسوولان تنها اشتغالزایی را در حد حرف مطرح کرده‌اند افزود: مردم شاهد هستند که مسوولان به نوعی در دوگانگی حرف و عمل قرار دارند این در حالی است که تنها به شعار اشتغالزایی بسنده کرده اند و برخی مسوولان رفتار دروغینی دارند .

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه افرادی که از طبقه اشرافیگرا هستند به عنوان نماینده مجلس هم فعالیت کرده و در حقیقت این است که مدیریت اقتصادی در اختیار عده ای از افراد می‌شود که از یک طبقه اشرافی به سایر بخش‌های اقتصادی کشورمان هم راه یافته اند و عده محدودی از افراد جامعه به منابع کشورمان دسترسی دارند.

این اقتصاددان در ادامه بیان داشت: در جامعه کشورمان همه گروه ها دسترسی یکسانی به منابع ندارند و برخی گروه ها تبعیض اجتماعی بیشتر و طرد اجتماعی به مراتب شدیدتری را تجربه می‌‌کنند. این در حالی است که دولت با حمایت‌های اقتصادی و آموزشی و فرهنگ سازی در راستای برابری اقتصادی، از طرد گروه های اقتصادی آسیب پذیر و ایجاد بی نظمی های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ممانعت بعمل آورند.

ارسال نظرات