اگر ارزش کل پروژه سبزه میدان را در نظر بگیریم قطعا بالای یک هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۳۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری زنجان در زمان‌های مختلف برای تملک 6.5 هکتار میلیاردها تومان هزینه کرده است، گفت: مسئولیتی که امروز بر گردن ماست ساماندهی این 6.5 هکتار با بهترین شرایط است.

حبیب یگانه با اشاره به اینکه اگر شهرداری زنجان به دنبال کار اقتصادی در پروژه بود قطعا یک کار دیگری از آب درمی‌آمد،افزود: فاز یک پروژه سبزه میدان بعد از بررسی‌های طولانی نحوه اجرای پروژه، دو هکتار از فضای پروژه جدا کرده و تصمیم گیری کردیم.

وی با بیان اینکه این محدوده 2 هکتاری گودبرداری شده است، ابراز کرد: اگر ارزش کل پروژه را در نظر بگیریم قطعا بالای یک هزار میلیارد تومان است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در این فضای 2 هکتاری 48 هزار مترمربع زیربنا داریم که 11 هزار مترمربع آن تجاری خواهد بود، عنوان کرد: نوع کاربری‌های این فضاهای تجاری در تداخل و تزاحم فضای تجاری بازار نیست.

وی با بیان اینکه در فازهای بعدی مشکل تملک داریم و به همین دلیل روی فاز یک تمرکز کردیم، ادامه داد: اگر روزی بخواهیم وارد فاز تملک شویم قطعا بالای 200 میلیارد تومان خواهد بود.

یگانه با اشاره به اینکه 2 هکتار انتخاب شده گودبرداری شده و از طرفی پیشانی طرح است و مردم طرح سبزه میدان را از این زاویه می‌شناسند، گفت: پروژه سبزه میدان پروژه راحتی نیست و سنگین است و ما ندانسته پای به عرصه نگذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این مداخله در بافت مرکزی مداخله سنگینی است و قطعا باید تمهیدات لازم در آن اندیشیده شده باشد، بیان کرد: ما قفل پروژه‌های عمرانی را در شهر شکستیم. پارکینگ 1200 متری در پشت سینما قدس داشتیم که حدود 15 سال بلاتکلیف مانده بود اجرا شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در فاز یک پارکنیگی که الان استفاده می‌‌شود به زیرزمین منتقل می‌شود و به جای سینمای تخریب شده دو سینمای کوچک در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در شهر یک جایی باید برای گالری هنرهای معاصر و موزه باشد که تندیس چهل پنجاه از شخصیت‌های برجسته و مفاخر شهر و استان ما در آن قرار دهیم تا برای دیگران معرفی کنیم.

ارسال نظرات