نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:
هیچ جامعه ای بدون آسیب اجتماعی نیست اما می توان جامعه ای با آسیب اجتماعی کم تر داشت.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۴۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همايش مددکاري اجتماعي و مداراي اجتماعي، گفت: امروز جوانان برای آغاز یک زندگی مشترک نیازمند یادگیری مهارت هستند.

آیت الله علی خاتمی افزود: باید در بین جوانان مهارت لازم برای ورود به زندگی مشترک و مشاوره لازم در این خصوص ارائه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در زمان گذشته جوانان مدتی را در کنار پدر و مادران خود زندگی می کردند که این موضوع برای انتقال تجربیات و پاگرفتن یک زندگی مشترک کمک شایانی می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد:آغاز این زندگی مشترک و مستقل در حالی است که طرفین مهارت های لازم برای ورود به زندگی مستقل را کسب نکرده اند.

آیت الله علی خاتمی در ادامه گفت:باید دوره هایی برای افراد جوان جهت ورود به زندگی مشترک برنامه ریزی شود. این سختی برای ورود به دوره ای مهم از زندگی نیاز بوده و بهتر از تحمیل هزینه های اجتماعی برای خانواده هاست و در این مدت می توان نقاط اشتراک و اختلافات را بهتر مشخص و بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آستانه تحمل مردم پایین آمده و در هر موضوعی شاهد ایجاد مشکلات هستیم. باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد، افزود: امروز برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف دارای محدودیت هایی هستند که مددکاران کمک حال آن ها هستند. بسیاری از محدودیت ها با فعالیت و کار علمی و پیشگیرانه می تواند کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ضروری است از توانایی پنهان افراد در رفع کاستی ها استفاده کرد. برای پیشگری از معلولیت ها نیز باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه این مهم در دستور کار دولت قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطر نشان ساخت: هیچ جامعه ای بدون آسیب اجتماعی نیست اما می توان جامعه ای با آسیب اجتماعی کم تر داشت. در جمهوری اسلامی نیز برای کاهش آسیب های اجتماعی نهادهایی تشکیل شده و فعالیت می کنند.a

ارسال نظرات