جلیل فرجاد در جمع هنرمندان بسیجی چهارمحال و بختیاری، ضمن گلایه از آمارگرایی برخی مسئولان در عرصه فرهنگی، خواستار حمایت بیشتر هنرمندان برای تولید آثار ممتاز شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۸۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ بمناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان، "همایش هنر شیدایی" با حضور مسئولین فرهنگی و معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به همت سازمان بسیج هنرمندان استان در فرهنگ سرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

جلیل فرجاد، یکی از بازیگران سینما و تلویزیون، که مهمان ویژه این همایش بود، به تشریح اهمیت هنر در عرصه اجتماعی پرداخت.

جلیل فرجاد، با اشاره به اینکه در همه اقشاری درصدی از آنان دچار خطا و تخلف می شوند، ‌تأکید کرد: بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند بیشتر از همه تحت نظر افکار عمومی هستند و باید مراقب رفتار خویش باشند؛ زیرا نقش الگوپذیری برای سایرین بویژه جوانان دارند .

وی دیده شدن را از ویژگی های هنر دانست و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اثرگذاری و نقش ممتاز هنر، گفت: برخی مواقع کار چنددقیقه ای از یک هنرمند می تواند بیشتر از چند ساعت سخنرانی در مخاطبان تأثیر بگذارد که نشان گر اهمیت این صنف در جامعه می باشد.

وی، به بازی خود و فرزند دخترش در فیلم اُیِ مُثبت نیز اشاره کرد و خاطراتی از دوران جوانی بازیگری خویش را یادآوری ساخت و در پایان از مسئولان خواست هنرمندان را در راستای تولید بیشتر و باکیفیت تر آثار هنری کمک کنند.

فرجاد، از آمارگرایی برخی مسئولان در عرصه هنر گلایه و انتقاد کرد و گفت:‌ مسئولان به جای گزارش عملکرد و ارائه آمار و ارقام در عرصه فرهنگی به عمل روی آورده و با حمایت از هنرمندان به تحقق اهداف فرهنگی و تولید آثار ممتاز کمک کنند.

وی،در پایان خواستار ورود خیران و نیکوکاران جامعه برای فراهم کردن زمینه خلق آثار هنری بیشتر و با کیفیت تر شد.

شایان ذکر است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 2هزار شهید هنرمند کشور و سردار اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، با حضور جمعی از آتش نشانان شهرکرد در این همایش، یاد و خاطره شهدای آتش نشان نیز گرامی داشته شد.

به گزارش بسیج، تجلیل از برگزیدگان مسابقه کاریکاتور آتش نشانان و تقدیر از منتخبان مسابقه عکس حضور(ویژه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن) از بخش های پایانی این همایش در شامگاه 26فروردین 96 بود که در سالن فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

شعر خوانی و اجرای سرود از دیگر بخش های این همایش هنری بود.

ارسال نظرات