خبرهای داغ:
ياسر متانت
رياست اداره تبلیغات اسلامی گلپايگان
حجت الاسلام يزدان بخش قاسمي با اشاره به اينكه اعتکاف و حضور در این آیین مذهبي، توطئه های فرهنگي دشمن برای انحراف نسل جوان را به یکباره خنثی می کند، بر اهتمام هرچه بيشتر مسئولين در اين امر تأكيد كرد.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۹۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

حجت‌الاسلام یزدان بخش قاسمی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در بيان حال و هواي اعتكاف امسال گفت : حال و هوای اعتکاف یک حال و هوای چشیدنی است که تنها با حضور در آن می توان این احساس را درک کرد.دعاها، مناجات ها و سخنرانی ها حال و هوای معنوی خاصي به این مراسم داده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه اعتکاف سنتی است که در انقلاب اسلامی به آن پرداخته شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب این آیین را یکی از رویش های انقلاب می دانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپايگان با بیان اینکه مسجد جامع گلپايگان، مسجد قطب، مسجد حجت‌الاسلام و مسجدالنبی چهار مسجد میزبان اعتکاف کنندگان امسال در شهر گلپايگان بودند، تصریح کرد: اعتکاف امسال گلپايگان، هزار و 63 نفر خواهر و 395 نفر برادر را شامل شده است.كه در مجموع هزار و 458 نفر در مساجد سطح گلپايگان معتکف شدند.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به این نکته که مساجد شهرستان نسبت به سال گذشته حدود 250 نفر افزایش جمعیت معتکفین را شاهد بودند، عنوان کرد: دانش آموزان امسال استقبال خوبی از این مراسم کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپايگان با اشاره بر اینکه مسجدالنبی عمران مخصوص اعتکاف دانش آموزی بود گفت : 140 دانش آموز پسر در مراسم نورانی اعتکاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت معتکفین در امسال جوانان و دانش آموزان بودند، افزود : امسال ثبت نام دانش آموزان برای اعتکاف به عهده مدارس گذاشته شد وخوشبختانه امسال توانستیم با همکاری خوب مدارس شاهد حضور پرشور دانش آموزان بسیاری در این مراسم عرفانی باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنوان کرد : قرآن در زلال اعتکاف، برنامه قرآنی تدارک دیده شده برای معتکفین امسال بود.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: يكي از برنامه های اعتکاف استفاده از ظرفیت سخنرانان داخل شهرستان و همچنین مبلغان اعزامی از شهر مقدس قم بود كه از جمله آنها بهره مندي از راويان دفاع مقدس جناب آقای باخرد، بود كه در طول ایام اعتکاف به روایت گری دوران دفاع مقدس در مساجد مختلف شهرستان پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپايگان افزود : سرکار خانم فیروزی از اساتید برجسته جامعه الزهرا نیز سخنران ویژه خواهران امسال بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی خاطرنشان کرد: بازرسی های بهداشتی از آشپزخانه های تهیه کننده غذای معتکفین با همكاري شبكه بهداشت و درمان شهرستان انجام می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مراسمی چون اعتکاف و حضور در این آیین مذهبي، توطئه های فرهنگي دشمن برای انحراف نسل جوان را به یکباره خنثی می کند، تصریح کرد: مسئولین باید اهتمام بیشتری به این گونه مراسم داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها