رسیدگی به مشکلات کارکنان مازندران نیاز مند توفقیق است:

قراردادهای یک ماهه و عدم پرداخت حقوق کارکنان راه‌آهن شمال

تعدادی از کارکنان شرکت راه‌آهن شمال از عدم پرداخت به‌موقع حقوق خود خبر دادند و خواستار رسیدگی به مشکل‌ از طریق نهادها و استانداری مازندران شدند.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۴۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به گزارش تعدادی از کارکنان شرکت راه‌آهن شمال که سابقه کار بیش از 15 سال نیز بین آنها وجود دارد در گفت‌وگویی از عدم پرداخت به‌موقع حقوق خود خبر دادند و خواستار انتشار این خبر و رسیدگی به مشکل‌شان از طریق نهادهای مرتبط مانند استانداری مازندران، اداره کل راه و شهرسازی استان و وزارت راه و شهرسازی شدند.

یکی از این کارگران این شرکت که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو ی خود در ساری گفت: چند ماه حقوق ما به تأخیر افتاد و باید هر ماه مشکل‌مان را به مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمال اطلاع دهیم که هر ماه به‌ مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمال گفته می‌شود و به‌صورت علی‌الحساب با پرداخت به‌عنوان نمونه 300 هزار تومان انجام شود که این مسئله ما را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

وی افزود: زندگی خانوادگی بعضی از دوستان ما از هم پاشید و همسران‌شان درخواست طلاق داده‌اند و یا طلاق گرفته‌اند و ما بعد از سال‌ها تلاش در بخش فنی راه‌آهن و با تحمل مشکلات و سختی‌های بسیار این شغل، شب‌کاری‌های زیاد و دوری از خانواده و فرزندان، از کمترین حقوق و مزایا محروم هستیم و هر روز تهدید به اخراج و تعدیل نیرو می‌شویم.

این کارگر شرکت راه‌آهن شمال با بیان اینکه تعدادی از کارکنان راه‌آهن شمال سال گذشته اخراج شدند و نمی‌توانیم به چیزی اعتراض کنیم، چون می‌ترسیم با سابقه چندین ساله از کار بیکار شویم، تصریح کرد: شرکت رجاء با اینکه خودش بخش خصوصی محسوب می‌شود و طبق قانون نباید با شرکت‌های پیمانکار قرارداد داشته باشد، اما با شرکت‌های پیمانکاری قرارداد دارد.

وی با اشاره به اینکه در حالی‌ که رجاء باید مستقیم با کارکنان قرارداد داشته باشد، همکاران فنی باید طبق قانون از بیمه و پایه حقوق فنی برخوردار باشند اما اکنون مثل کارگر ساده حقوق می‌گیریم، ادامه داد: شب‌کاری، تعطیل‌کاری، سختی کار، سنوات، بدی آب و هوا، حق ایاب و ذهاب، گروه‌بندی و... اصلاً برای ما لحاظ نمی‌شود و  امسال هم به جای قرارداد یک‌ساله ما را ملزم به امضاء قرارداد یک ماهه کردند.

این کارگر شرکت راه‌آهن شمال با بیان اینکه اگر هم امضاء نکنیم از همان مقدار علی‌الحساب حقوق هم محروم می‌شویم و اخراج‌مان می‌کنند، مجبور هستیم قرارداد یک‌ماهه امضاء کنیم، تصریح کرد: سال گذشته با تعدادی از همکاران برای حل مشکل وکیل گرفتیم ولی هنوز راه به جایی نبردیم چون قدرت آنها بیشتر است و همه از بیکاری و از دست دادن خانواده‌های‌مان واهمه داریم.

این کارگر با بیان اینکه اگر دولت در پرداخت حقوق مشکل دارد چرا این مشکل برای کارکنان سایر بخش‌ها این‌گونه و به این شدت نیست؟، اضافه کرد:  اگر رجاء مانند بسیاری از بانک‌ها و بخش‌های دیگر، خصوصی شده چرا کسی به عملکرد آنها نظارت نمی‌کند؟ و ما برای آسایش مردم، مسافران از جان‌مان، سلامتی روانی و جسمی خود مایه می‌گذاریم، چه کسی قرار است به داد ما برسد؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار