دوست شهید سید محمد صنیع خانی :
دوست شهید صنیع خانی گفت:شهادت برای سید محمد اتفاق نبود،انتخاب بود.او مدت ها برای رسیدن به این آرزو تلاش کرد و سرانجام به آن رسید.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۵۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، «مصطفی باغبان» یکی از جانبازان قطع نخاع دوران دفاع مقدس است.وی نخستین بارسال 68 در بهشت زهرا(س) با سید محمد آشنا شد.وی از خاطراتش با شهید صنیع خانی می گوید: بعد از فوت امام خمینی(ره)،به مزار ایشان رفتم.سید محمد مرا روی ویلچر دید،کمکم کرد تا بتوانم بالای مزار امام (ره) بروم.آشنایی ما از همین جا شروع شد.
 
وی ادامه داد: او فرمانده ترابری سپاه بود و رابطه خوبی با جانبازان دفاع مقدس داشت.ما به مرور زمان با اخلاق همدیگر بیشترآشنا شدیم ورفاقتمان رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت.
 
باغبان ابراز داشت:سالروزازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)  بود که در خواب دیدم، در حرم امام رضا (ع) هستم و دو نفر نزد امام طلب مرگ می کنند . یکی از آنها سید محمد بود.امام رضا (ع) از آنها خواست که طلب مرگ نکنند؛ این خواب عجیب مدت ها در ذهنم  بود تا اینکه تصمیم  گرفتم آن  را به سید محمد بگویم. او  از سفر مشهد برگشته بود. وقتی خوابم را برایش گفتم،شروع به گریه کرد.10روز بعد از یکی از دوستانم شنیدم که سید محمد بیمارشده است. وقتی به ملاقاتش رفتم،گفت که خوابم در حال تعبیرشدن است.
 
دوست شهید صنیع خانی افزود:قبل از اینکه به انگلستان برود،از من و همه دوستانش حلالیت طلبید و رفت.درانگلیس که بود،چندین بار تلفنی با هم صحبت کردیم.او از من خواست تا دعا کنم به آرزویش برسد.وقتی از انگلستان برگشت،برای مدتی در بیمارستان ساسان بستری بود که به ملاقاتش رفتم.موهایش ریخته بود ودستی روی سرش می کشیدم و می گفتم که چقدر خوشگل شدی.روزهای آخرعمرش در بیمارستان،مدام دوست داشت به آرزوی شهادت برسد.
 
دوست شهید صنیع خانی گفت:به سید محمد قول دادم که به قم بروم و شفایش را از حضرت معصومه(س)طلب کنم.2هفته بعد،در حالی که به قم رفته بودم تا برای شفایش دعا کنم،سید محمد به شهادت رسید.وقتی به تهران برگشتم،با اعلامیه اش روبه روشدم و بی اختیار یاد روزی افتادم که به من گفت:«دعا کنید تا به آرزویم برسم.»
 
باغبانی در مورد خصوصیات اخلاقی شهید صنیع خانی ابراز داشت: سید محمد متواضع و از خودگذشته بود. همیشه خودش را از همه کوچکترنشان دهد ونسبت به کسی احساس برتری نداشت.به جانبازان دوران دفاع مقدس احترام خاصی می گذاشت.اگر پدریا مادر شهیدی به دفتر کارش می رفتند،سید محمد با اشتیاق به استقبالشان می رفت.
 
وی تصریح کرد: او خودش جزو خانواده های شهدا بود و ارزش خاصی نسبت به خانواده های شهدا جانبازان و ایثارگران داشت.گاهی خودش پشت اتوبوس و کامیون می نشست و رانندگی می کرد در حالی که این کار در حد وظایفش نبود.او در عملیات والفجر8جزو نیروهای پیشتازی بود که وارد فاو شدند .
 
باغبان به زندگی ساده و بی آلایش شهید صنیع خانی هم اشاره کرد:او با اینکه فرمانده بود، سال ها در یک خانه استیجاری زندگی کرد؛در حالی که می توانست بهترین زندگی را داشته باشد.او همیشه به فکر کمک به نیازمندان بود.
 
دوست شهید صنیع خانی در پایان گفت:درجه، پست و مقام نتوانستند او را تغییر دهند. به جای اینکه دنیا با او بازی کند، او با دنیا بازی می کرد.شهادت برای سید محمد اتفاق نبود،انتخاب بود.او مدت ها برای رسیدن به این آرزو تلاش کرد و سرانجام به آن رسید.امیدوارم بتوانیم رفتارهای چنین شهید والامقامی را در زندگی خود به کار بگیریم ویادش را زنده نگه داریم.
 

ارسال نظرات