براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در عمده مناطق کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۸۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی کشور، امروز نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، نواحی مرکزی وجنوب غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. 


سامانه فوق در روز دوشنبه با شدت کمتر در شمال شرق، برخی نقاط شرق، جنوب غرب و بخشهایی از جنوب کشور فعال خواهد بود.


وضعیت آب و هوای 27 فروردین/ فعالیت سامانه بارشی در عمده مناطق کشور+جدول

روز سه شنبه نیز درمناطقی از شمال شرق، شرق و زاگرس مرکزی وجنوبی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. 

شدت بارش‌ها امروز در گلستان، خراسان شمالی، نیمه جنوبی لرستان، مرکزی، شمال خوزستان و شمال چهارمحال بختیاری و ارتفاعات البرز در تهران، البرز و قزوین است. همچنین امروز و فردا در نیمه شرقی و مناطقی از جنوب کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک همراه خواهد بود. 

لازم به ذکر است طی امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور بین ۴ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت. طی سه روز آینده خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.






ارسال نظرات