خبرهای داغ:
نقدی پیرامون نظریه فرگشت داروین

آیا ما انسانها از نسل یک زن و مرد هستیم ؟

مطابق مقاله ی ارائه شده در ژورنال معتبر نیچر نسل آدمی به یک زن و مرد مشترک می رسد که این موضوع را میتوان گواهی علمی - تجربی- بر نظریه پیدایش نسل بشر بر طبق کتب مقدس و ادیان ابراهیمی گرفت ، مطابق این ادعا نگاه داروینی به پیدایش نسل بشر مورد چالش واقع می شود توجه مخاطبان را به خلاصه ای از مقاله ی مذکور و پس از آن در صورت تمایل منبع اصلی مقاله جلب می کنیم
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

آیا ما انسانها از نسل یک زن و مرد هستیم ؟آیا ما انسانها از نسل یک مرد و یک زن هستیم؟

جامعه‌ی علمی از جمله ژورنال نیچر (Nature) تایید کرده اند که همه‌ی انسان‌های امروزی از نسل یک مرد و یک زن (آدم و حوا) هستند، همان‌گونه که کتب مقدس اعلام کرده بودند. سال‌ها قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که همه‌ی انسان‌ها از نسل یک مرد و یک زن هستند. و دانشمندان نام آن مرد را "آدم کروموزم Y" و نام آن زن را "حوای میتوکندری" گذاشتند. ولی آتئیست‌ها (خدا ناباوران) از جمله ریچارد داوکینز در پاسخ به انتشار این خبر اعلام کردند که چون این مرد و زنی که دانشمندان کشف کرده‌اند در یک دوره‌ی زمانی یکسان زندگی نمیکردند و ده‌ها هزار سال بین آن‌ها فاصله‌ی زمانی وجود داشته پس هیچ ربطی به آدم و حوای کتب مقدس ندارند. چند سال پیش ژورنال نیچر (Nature) نتایج جدیدترین تحقیقات را منتشر و اعلام کرد که نه تنها همه‌ی انسان‌ها از نسل یک مرد و یک زن هستند، بلکه این مرد و زن در یک دوره‌ی زمانی یکسان زندگی میکردند و بین آن‌ها فاصله‌ی زمانی نبوده، همان‌گونه که در کتب مقدس آمده است. عین جملات ژورنال نیچر را به همراه ترجمه می‌آوریم: The Book of Genesis puts Adam and Eve together in the Garden of Eden, but geneticists’ version of the duo — the ancestors to whom the Y chromosomes and mitochondrial DNA of today’s humans can be traced — were thought to have lived tens of thousands of years apart. Now, two major studies of modern humans’ Y chromosomes suggest that ‘Y-chromosome Adam’ and ‘mitochondrial Eve’ may have lived around the same time after allترجمه:کتاب پیدایش (انجیل)، آدم و حوا را در باغ عدن کنار هم قرار داده است (باغ عدن: بهشتی که آدم و حوا در آن بوده‌اند). اما نسخه‌ی ژنتیکی این دو- یعنی اجدادی که کروموزم Y و DNA میتوکندریایی انسان‌های امروزی به آن‌ها بر میگردد، تصور میشد که با فاصله‌ی زمانی ده‌ها هزار سال از هم زندگی میکرده‌اند. اکنون، دو تحقیق بسیار بزرگ درباره‌ی کروموزم Y انسان‌های امروزی نشان میدهد که "آدم کروموزم Y" و "حوای میتوکندری" ( یعنی زن و مردی که همه‌ی انسان‌های امروزی از نسل این دو هستند) ممکن است در یک دوره‌ی زمانی تقریبا یکسانی زندگی میکردند.  همان‌گونه که مشاهده کردید، ژورنال نیچر اعلام کرده که تحقیقات جدید نشان داده‌اند همه‌ی انسان‌ها از نسل یک مرد و یک زن هستند، همان‌گونه که کتاب پیدایش( انجیل) نیز اعلام کرده بود که آدم و حوا در باغ عدن در کنار هم بوده‌اند. اکنون دیگر چه فرگشت را بپذیرید چه نپذیرید، یک واقعیت آشکار شده است و آن اینکه همه‌ی انسان‌های سراسر کره‌ی زمین از نسل یک مرد و یک زن هستند. یعنی حتی دانشمندانی که فرگشت را قبول دارند هم پذیرفته‌اند که همه‌ی انسان‌ها از نسل یک مرد و یک زن هستند. در واقع تنها تفاوت این است که حامیان فرگشت معتقدند این مرد و زنی که همه‌ی انسان‌های امروزی از نسل آن‌ها هستند (یعنی آدم و حوا) به مرور و از طریق فرآیندی به نام فرگشت (تکامل) ایجاد شده اند.

پینوشت

کروموزوم Y از پدر به فرزند پسر و DNA میتوکندریایی از مادر به فرزند (دختر و پسر) منتقل می شود.جالب است بدانید که آتئیست‌ها تا اندکی پیش، این موضوع را که همه‌ی انسان‌ها از نسل یک مرد و زن هستند را مورد تمسخر قرار داده و میگفتند که از نسل میمون بودن را ترجیح میدهند به اینکه خرافاتی مانند وجود یک پدر و مادر مشترک برای همه‌ی انسان‌ها( آدم و حوا) را بپذیرند!

منبع:

Genetic Adam and Eve did not live too far apart in time

Studies re-date 'Y-chromosome Adam' and 'mitochondrial Eve'.