مسئول حوزه گردشگری طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان گفت: طرح ضربتی اشتغال سازمان میراث فرهنگی در دو روستای هدف گردشگری استان سمنان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۶۷۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، علیرضا زماني در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی به اتفاق معاونت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اداره کل، از امروز ظرفیت تولید و اشتغال در دو روستای هدف گردشگری "ابر" شاهرود و "چاشم" مهدیشهر در استان سمنان را ارزیابی می کنند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای هدف گردشگری کشور از امروز، گفت: بر اساس این طرح، زیرساخت‌های گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بررسی می شود.

زمانی، اجرای این طرح را در راستای تحقق شعار« اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها و قابلیت های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: پس از بازدید کارشناسان سازمان و معاونت های استانی از روستاهای هدف گردشگری، جلساتی با بخشداران، فرمانداران، دهیاران و ... در شهرستانها و روستاها برای بررسی موانع و مشکلات روستاها در زمینه رشد و توسعه گردشگری و ... برگزار می شود.

وی افزود: ارائه راهکار به روستاها در زمینه راه اندازی و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی، رونق صنایع دستی، بهره برداری از ظرفیت های تاریخی موجود از جمله آب انبارها و حمام های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تورگردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، از جمله دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.

در سال‌های گذشته، یک هزار و 100 روستای هدف‌گردشگری شناسایی و معین شدند، سپس برای اجرای این طرح از میان آن‌ها 500 روستا انتخاب شدند که مقبول هر سه حوزه در سازمان قرار گرفتند. در گام بعدی 73 روستا که ظرفیت‌های مناسبی در حوزه مأموریت‌های سه‌گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

در استان سمنان تا کنون 42 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.

روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا ، در كنار كوهستان با چشم اندازهاي طبيعي واقع شده است.

روستای هدف گردشگری ابر نیز در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد. این روستای پلکانی جاذبه های فراوانی از جمله جنگل ابر، مراتع ییلاقی و ... دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها