نقش دولت در فرهنگ یک کشور بسیار مؤثر می باشد و یک فعال فرهنگی نمی تواند به مسایل سیاسی بی تفاوت باشد.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۰۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده منتخب زنجان در خبرگان رهبری باحضور در جمع بانوان فعالان فرهنگی در برنامه مردمی فاطمی باشیم ،گفتباورها و دیدگاه ها مجموعه است که نامش را فرهنگ فرا می خوانند.

حجت‌الاسلام ‌دولابی با اشاره به فعال فرهنگی افزود: فعال فرهنگی تلاش می کند باورها و دیدگاه های مردم رفتار و شیوه زندگی آنها را متناسب با فرهنگ متعالی اسلام قراردهد و کاری انجام دهد که مردم باورهایشان مطابق با پیامبر گرامی اسلام شود و رفتارهایشان مطابق با رفتارهای اهل بیت (ع) بشود ودر یک کلمه به معنای واقعی کلمه ولایت مدار بشوند.

وی در ادامه اظهار داشت: ولایت یعنی پیروی و ولایتمدار یعنی هر شخصی که برای کارش الگویی دارد و براساس اعتقادش به آن الگو حرکت نماید .

نماینده منتخب زنجان در خبرگان رهبری دین را نیز جزیی از فرهنگ خواند و تصریح کرد: اعتقادات ،باورها، رفتارها می باشدفعال فرهنگی یعنی همان فعال دینی است.

وی خودسازی در زمینه فرهنگی را خودسازی از خود دانست و گفتفرد فرهنگی باورهای خود را با باورهای های حکیم دینی را باید برابر نماید .سبک زندگی خود را متناسب با اهل بیت (ع )تنظیم کند و از فرصت های خاص استفاده کنند و با الگو ها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام حاجی‌ابوالقاسم‌دولابی افزودچه خوب می شود که هر کجای عالم را برای خودمان مسجد بدانیم ودر آنجا معتکف باشیم.

وی ابراز ناراحتی خود را از وضعیت فرهنگی جامعه را دانست وخاطر نشان ساخت: فضای مجازی از تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل شده است به قتلگاه جوانان و نوجوانان و متاسفانه از ناحیه مسؤلین که باید فضای مجازی را تحت کنترل ومدیریت خود در بیاورند هیچ عزمی برای مقابله ومنجلاب فضای مجازی وجود ندارد .

حجت‌الاسلام ‌دولابی نماینده منتخب زنجان درمورد مهمترین کاری که یک انسان می تواند انجام دهد گفت: مسیر فرهنگی ایجاد نمودن از مهمترین وظایف یک انسان می باشد .

وی یکی از شاخصه های فرهنگ را هنر برشمرد و افزود: بینش مردم را تغییر دادن نوعی کار فرهنگی محسوب می شود .

ابوالقاسم دولابی با اشاره به نقش بانوان در عرصه ها و فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: بانوان باید به گونه ای زندگی کنند که اهل بیت (ع)سفارش وتوصیه نموده اند.

وی از فضای فرهنگی مسموم در کشور خبر داد و افزود: این حرکت به نحوی است که حرکت دینی را از مردم می گیرد و متاسفانه در این فضا با کار نکردن بانوان در محیط خانه سخن فرسایی می کنند.

حجت الاسلام از ارزش والا و رسالت یک زن سخن گفت و تصریح کرد: وظیفه اصلی یک زن تربیت انسان است که مردان از عهده آن بر نمی آیند چرا که تربیت صبوری تحمل بردباری را می طلبد واین روحیه که خداوند متعال به بانوان عطا نموده در مردان با این شدت دیده نمی شود.

وی اهمیت کار بانوان را در تربیت سربازان راه حق مطرح کرد وافزود: فعالیت های اجتماعی برای بانوان نیز لازم است.

حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه نقش جریانهای سیاسی در فعالیت های فرهنگی نباید نادیده گرفته شود، تصریح کرد: نقش دولت در فرهنگ یک کشور بسیار مؤثر می باشد و یک فعال فرهنگی نمی تواند به مسایل سیاسی بی تفاوت باشد.

ارسال نظرات