15قطعه سهره طلایی که هفته گذشته توسط یک فرد متخلف زنده گیری شده بودند توسط محیط بانان در طبیعت رها سازی شدند.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۰۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان از رها سازی 15قطعه سهره طلایی توسط یگان حفاظت در طبیعت منطقه حفاظت شده سرخ آباد خبر داد و گفت:

زعفر افشاری افزود: با تلاش محیط بانان ساعت 15 مورخ 22 فروردین ماه سال جاری یک فرد متخلف در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان در اراضی روستای حاج سیران دستگیر وتعداد 15قطعه سهره طلایی به همراه تور زنده گیری وسه عدد قفس از متخلف کشف وضبط گردیده بود .

وی در ادامه اظهار داشت: سهره های طلایی کشف شده روز جمعه مورخ 25 فروردین 96 باتوجه به داشتن شرایط پرواز و بازگشت به طبیعت در منطقه حفاظت شده سرخ آباد رها سازی وبه آغوش طبیعت باز گشتند .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به ویژگی‌های سهره طلایی، خاطرنشان کرد: این پرنده از خانواده گنجشک سانان بوده و بسیار خوش‌صدا واندکی کوچک‌تر از گنجشک است. سهره ها از دیرباز به خاطر آواز و زیباییشان مورد توجه انسان ها بوده اند. به همین دلیل متاسفانه قربانی صیادان بوده و متخلفین اقدام به زنده گیری و فروش این پرنده می نمایند.

افشار افزود: سهره طلایی در باغ‌ها، پارک‌ها، کشتزارها و دره‌های پر درخت زندگی می‌کند و با تغذیه از حشرات به تعادل جمعیت آنها در طبیعت کمک می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در پایان ضمن نقدیر وتشکر از محیط بانان پر تلاش در عرصه طبیعت گفت: از عموم مردم فهیم ودوستدار محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از طریق تلفن با شماره 33554001 - 33541003 و یا با مراجعه با نزدیکترین واحد محیط همکاران ما را مطلع تا اقدام لازم صورت گیرد .

ارسال نظرات