معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۱۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طی ایام نوروز بیش از ۱۲ وقف جدید در زنجان ثبت شدکه بیشتر وقف ها در زمینه مساجد، زمین و قرآن بوده و ثبت وقف رشد داشته است.

حجت الاسلام فخرالدین خدابنده لو وجود سه هزار و ۴۰۰ موقوفه در استان زنجان خبر داد و افزود: بیش از ۹۵ درصد موقوفات در استان زنجان برای سید الشهداء است.

وی به موقوفات انجام شده طی سال گذشته در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۸ وقف در استان ثبت شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این وقف ها در بخش زمین برای احداث مسجد، روضه خوانی، قرآن و زمین برای مرقد امامزادگان است و این وقف ها عام المنفعه است.

خدابنده لو تاکید کرد: وقف های انجام شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوب بوده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هریک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف شده اند که اداره کل اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفان عمل می‌کند.

خدابنده لو تصریح کرد: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می کند.

وی گفت: رسانه ها نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند و حفظ و نگهداری از موقوفات به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به عنوان یک اصل مهم تبیین شود.

ارسال نظرات