ارائه پیشنهاد تدوین استانداردهای پژوهش محور در زمینه صنایع دستی این استان در سه محور ویژگیها و روشهای آزمون چاقو، ملیله و چاروق با استقبال اعضای شورا مواجه شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۵۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، مدیر کل استاندارد استان زنجان درنخستین جلسه شورای استاندارد استان زنجان، با ارائه پیشنهاد تدوین استانداردهای پژوهش محور در زمینه صنایع دستی این استان در سه محور ویژگیها و روشهای آزمون چاقو، ملیله و چاروق که با استقبال اعضای شورا مواجه شد، گفت: در صورت تدوین استانداردهای پژوهش محوردر زمینه صنایع دستی ، به امر صادرات صنایع دستی استان کمک شایانی خواهد شد.

داود کارگرزاده با اشاره به بند 24 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)؛ مبنی بر « افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن », توضیحات لازم در خصوص بازرسی، نظارت و کنترل مراکز CNG ، استانداردسازی تجهیزات شهربازیها, مراکز و پارکهای بازی، بازرسی آسانسور، صادرات و واردات، اندازه شناسی و انگ فلزات گرانبها، اجرای طرح طاها، اعطای اولین پروانه کاربرد نشان حلال در استان و صدور 7 پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها برای اولین در کشور توسط استان زنجان را ارائه نمود.

وی در ادامه افزود: این اداره کل آمادگی دارد در صورت تامین اعتبار و منابع مورد نیاز، همکاری و هماهنگی ها را با سازمان و متولیان مربوطه انجام دهد و این کار برای اولین بار در این استان انجام می گیرد.

مدیر کل استاندارد استان زنجان اظهار داشت: در صورت تدوین استانداردهای پژوهش محوردر زمینه صنایع دستی ، تولید کنندگان این محصولات در صورت توان می توانند این استانداردها را اجرا کنند و این امر تشویقی محسوب شده به امر صادرات صنایع دستی استان نیز کمک شایانی خواهد نمود.

گفتنی است، نخستین جلسه شورای استاندارد استان زنجان با حضور مدیران کل و روسای سازمان های عضو شورا، به ریاست مهندس درویش امیری استاندار زنجان در محل استانداری زنجان تشکیل شد.

ارسال نظرات