حجت‌الاسلام محمدی گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای این است که مسئولان و دولت مردان به فعالیتهای قرآنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و قرآن را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۸۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج ، نشست خبری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پیش از ظهر امروز یکشنبه 27 فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی قرآن کریم را یک کتاب الهی و آسمانی که برای هدایت بشر نازل شده است، خواند وگفت: قرآن کتاب جامع، کامل و دور از هرگونه خرافه و هر چیزی که ساخته دست بشر است، اگر انسان قرآن کریم را فرا نگیرد و در زندگی خود بکار نبندد به سعادت نمی‌رسد چرا که حل تمام مشکلات اجتماعی و انسانی امروزه بشر در گرو فهم و انس با قرآن کریم است.خداوند متعال زیباترین و بهترین سخنان را نازل کرده است، این کلام الهی از لحاظ الفاظ و عبارات و از لحاظ فصاحت و بلاغت ویژگی‌های منحصر به فردی را داراست.

وی در ادامه گفت: وظیفه ما در مقابل قرآن کریم، این است که ما باید از این کتاب الهی که از جانب خداوند متعال و توسط پیام اعظم(ص) برای ما نازل شده تبعیت و پیروی کنیم، عمل به قرآن نیاز به الزاماتی دارد، از آن الزامات می توان به روخوانی و قرائت قرآن و انس با قرآن کریم اشاره کرد و هر باید به صورت فردی و شخصی خود را با این کتاب مقدس الهی و جامعیت آن همراه کند و براین اساس می‌تواند برگزاری مسابقات یکی از الزاماتی است که در جامعه فرهنگسازی می‌کند و نسبت به روخوانی قرآنی، آشنایی با مفاهیم آن ارتباطات بیشتری به وجود می‌آورد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن از توفیقات جمهوری اسلامی ایران است و آثار مسابقات را در طول این 38 سال چه در داخل کشور و چه خارج از کشور قطعا مشاهده کرده‌ایم، به یاری خداوند سی و چهارمین دوره این مسابقات را از سی‌ام فروردین تا ششم اردیبهشت ماه جاری را در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با حضور 276 متسابق از 83 کشور اسلامی در 5 بخش طلاب، دانش‌آموزان، روشندلان، بانوان و بزرگسالان برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید این مسابقات را آنگونه که شایسته قرآن کریم است پوشش رسانه‌ای دهند، تا فضای جامعه در جریان برگزاری این مسابقات مملو از عطر قرآن کریم، شود و خبرنگاران باید متناسب با مخاطبان با هر سن و از هر طیفی در جامعه اخبار قرآنی را به زیبا ترین نحو پوشش دهند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: شعار این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم را«یک کتاب، یک امت» است، در کنار این مسابقات به لحاظ محتوایی به نیاز های امروزی جامعه پرداخته شده است، موضوع وحدت، استکبارستیزی، سبک زندگی اسلامی، خانواده اسلامی و همچنین موضوع شهدای قرآنی و فاجعه منا از جمله موضوعات محتوایی این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در این مسابقات در بخش قرآن و فرهنگ انقلاب به عنوان بخش پژوهشی برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها همایشی در نظر گرفته شده است، این عمایش که دهمین همایش از سری همایش های قرآن و فرهنگ است، در این دوره با 421مقاله که 65 مقاله خارجی و از 20 کشور جهان به دبیر خانه ارسال شده است، این همایش 4 اردیبهشت‌ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و به برگزیدگان آن جوایزی اهدا می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی طلاب و علوم دینی برای اولین بار در این دوره از مسابقات از سوم تا پنجم در قم برگزار می شود، همچینن مسابقات خواهران نیز با حفظ تمام موازین شرعی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: این مسابقات را 40 داور که 24 داور از کشور ایران و 16 داور از دیگر کشورها قضاوت می کنند، شمار مهمانان از کسانی که در این مسابقه به عنوان داور و به عنوان متسابق شرکت می کنند، بیش از 400 نفر از 83 کشور جهان هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: رویداد ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن امسال برگزاری نمایشگاه این نمایشگاه قرآنی حضور کارشناسان مسائل دینی و با موضوعات است، برگزاری این مسابقات نقطه عطفی در کارنامه نظام جمهوری اسلامی است، چرا که ما در قبل از پیروزی انقلاب هیچ گونه نگاهی از منظر حکومتی نسبت به قرآن نداشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای این است که مسئولان و دولت مردان به فعالیتهای قرآنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و قرآن را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.


ارسال نظرات