رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نیازمند 70 میلیارد تومان بودجه برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس هستیم، گفت: مقرر شده اعتبارات اولیه از طریق سپاه پاسداران، ارتش، استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تامین شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۱۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدکمال سرویها با بیان این مطلب اظهار کرد: در دوره چهارم شورای شهر، علی‌رغم اینکه چند قطعه زمین به عنوان گزینه‌های مختلف پیش‌بینی شده بود، بهترین زمین را در مجموعه کوهسنگی انتخاب کرده و به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار کردیم.
 
وی با اشاره به روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس افزود: مراحل این پروژه کند شده اما هیئت امنای باغ‌موزه فعال است و همه تلاش می‌کنند که ساخت باغ‌موزه سرعت خوبی پیدا کند.
 
رییس شورای اسلامی شهر مشهد ابراز کرد: مشاور مطالعات پروژه را انجام داده است و براساس برآوردهای صورت‌گرفته، حدود ٧٠ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان رضوی نیاز است که مقرر شده اعتبارات اولیه از طریق سپاه پاسداران، ارتش، استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تامین شود.
 
سرویها با بیان اینکه مراحل اولیه پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس از محل اعتبارات نهادهای مختلف اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تامین مابقی اعتبارات موردنیاز پروژه و تکمیل باغ‌موزه، تصمیماتی در هیئت امنا گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: مقرر شده است اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی یک قطعه زمین ارزشمند را به شهرداری مشهد واگذار کند و از محل ارزش افزوده حاصل از فروش زمین با پروانه ساختمانی آن، اعتبارات موردنیاز تامین شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این موضوع از طریق وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری است با این حال، امیدواریم دولت حمایت کند که شاهد به نتیجه رسیدن این اقدامات باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها