خبرهای داغ:
مدیرکل راه آهن قم گفت: سه قطار برای خط قم به مشهد در نظر گرفته شده که متوسط ضریب اشغال آنها 89 درصد است و به زودی قطار قم کربلا نیز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۳۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
قطار قم کربلا راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن اعتماد ظهر امروز در همایش «نقش راه آهن قم در توسعه پایدار استان» که در سالن جلسات اداره‌کل استاندارد برگزار شد، با بیان اینکه روزانه80 واگن باری و مسافربری از این استان عبور می‌کند، اظهار کرد: به غیر از مسافران عبوری نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر از شهر قم به دیگر شهرها منتقل شده‌اند.

وی از وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به عنوان ظرفیت‌های شهر قم نام برد و اضافه کرد: وجود حوزه‌های علمیه، 30 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و مراکز ویژه کاری به ویژه منطقه سلفچگان و شهرک شکوهیه به ظرفیت‌های قم افزوده است.

مدیرکل راه آهن قم با تاکید بر اینکه مسافران شمال به جنوب کشور از قم عبور می‌کنند، تصریح کرد: روزانه در چهار ساعت متفاوت مسافران را از قم به پایتخت منتقل می‌کنیم که ضریب اشغال این خط 70 درصد است چرا که بسیاری از مردم و مسؤولان نسبت به این موضوع بی‌اطلاع هستند به همین علت همگان باید در راستای اطلاع‌رسانی تلاش کنند و در صورت استقبال بیشتر می‌توانیم یک قطار دیگه به این قطارهای عمومی اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سه قطار برای خط قم به مشهد در نظر گرفته شده که متوسط ضریب اشغال آنها 89 درصد است و به زودی قطار قم کربلا نیز راه‌اندازی می‌شود.

اعتماد با اشاره به اینکه روزانه پنج هزار و 248 نفر از قم به سمت تهران و مشهد حرکت می‌کنند، عنوان کرد: به واسطه این قطارها بخش قابل توجهی از ترافیک و تصادفات جاده‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان باربری راه آهن قم برابر هزار و 318 دستگاه تریلی است، گفت: برای توسعه حمل و نقل ریلی همگان باید مشارکت داشته باشند تا بتوانیم از این بخش به عنوان مهم‌ترین محور توسعه حمل و نقل استفاده کنیم.

مدیرکل راه آهن قم با تاکید بر اینکه در سال گذشته رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی بوده است، مطرح کرد: این رویکرد کاهش استفاده از خودروها را مورد توجه قرار داده است، توسعه شهری در زمانی به نتیجه می‌رسد که بتوانیم به نیازهای مردم توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: در شهر قم به دنبال این هستیم که بتوانیم از زمین‌های اطراف راه آهن استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم و خدمات‌رسانی به مردم ساکن در این محدوده‌ها را افزایش دهیم تا رضایتمندی آنها را هم بیشتر کنیم به همین علت شهرداری باید نسبت به راه آهن نگاه ویژه کرده و در راستای محوطه‌سازی و زیباسازی مشارکت لازم را داشته باشد.

اعتماد با اشاره به اینکه فاصله کم میان ایستگاه مرکزی راه آهن قم با حرم مطهر حضرت معصومه(س) یک فرصت است، عنوان کرد: باید با استفاده از این فرصت بستر توسعه را رقم بزنیم چرا که توسعه پیاده‌رو با مشارکت مجموعه‌های مختلف استان می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند در عرصه‌های مختلف راه آهن مشارکت کنند، گفت: احداث پارکینگ عمومی و مراکز تجاری در نقشه توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌تواند فرصت‌های مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل راه آهن قم با تاکید بر اینکه راه آهن از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه پایدار است، اظهار کرد: در ابلاغ توسعه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه رهبر انقلاب اسلامی به موضوع توسعه حمل و نقل ریلی تاکید ویژه داشته‌اند و امیدواریم با برنامه توسعه ششم به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها