خبرهای داغ:
مدیر قطارهای حومه‌ای راه آهن با تاکید بر اینکه نزدیک به هزار و 200 نفر با استفاده از خطوط ریلی تهران قم جابه جا می‌شوند، گفت: این ظرفیت نزدیک به هفت هزار نفر است که تا سال‌های آینده به 12 هزار نفر می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۴۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
هزار و 200 نفر با خطوط ریلی تهران قم جابه جا می‌شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی قمری‌نژاد ظهر امروز در همایش «نقش راه آهن قم در توسعه پایدار استان» که در سالن جلسات اداره‌کل استاندارد برگزار شد، با اشاره به اینکه شهر قم ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این شهر در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد به همین علت حجم قابل توجهی از حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.

وی از اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی یاد کرد و افزود: در نزدیکی ایستگاه‌های مرکزی باید مراکز تجاری و خدماتی متمرکزسازی شود تا مسافران بتوانند در کمترین زمان به بیشترین امکانات دسترسی داشته باشند.

مدیر قطارهای حومه‌ای راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هشت سفر روزانه به مبدا و مقصد قم برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد:‌ طی سه سال اخیر توانسته در رشد مسافر به نتایج مطلوبی برسیم چرا که این مسیر تقاضای سفر قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و از آبان‌ماه سال گذشته صندلی‌ها را به 30 درصد افزایش داده اما مسافر نزدیک به 70 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به هزار و 200 نفر با استفاده از خطوط ریلی تهران قم جابه جا می‌شوند، گفت: این ظرفیت نزدیک به هفت هزار نفر است که تا سال‌های آینده به 12 هزار نفر می‌رسد.

قمری‌نژاد با اشاره به اینکه به دنبال اصلاح تاخیر قطارها هستیم، مطرح کرد: در مقایسه با قطارهای حومه‌ای کشورهای دیگر نسبت به معیارهای جهانی فاصله زیادی نداریم چرا که 75 درصد قطارها با تاخیری نزدیک به پنج دقیقه به مقصد می‌رسند در حالی که در برخی از کشورهای پیشرفته این آمار از 80 تا 90 درصد اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهری و مسؤولان راه آهن باید نگاه نظام‌مندی به حمل و نقل ریلی داشته باشند چرا که ایجاد خطوط به تنهایی نمی‌تواند کاربرد لازم را داشته باشد و موفقیت حمل و نقل ریلی وابسته به حمل و نقل مکمل است به همین علت شهر باید برای تامین حمل و نقل مکمل برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشد.

ارسال نظرات