نماینده ولی فیقیه در لرستان گفت : محرومیت زدایی مهم ترین هدف انجام فریضه زکات است که یکی از معضلات اساسی جامعه مسئله فقر و بیکاری است.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۵۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت الاسلام احمد میرعمادی در جلسه شورای زکات که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد اظهار داشت : جلسه زکات برای هماهنگی ؛ هم افزایی و همچنین برای اینکه زکات را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم برگزار شده است

وی افزود : زکات به عنوان دومین رکن در اسلام از اهمیت زیادی برخوداراست چه در قرآن ؛حدیث و در قرآن 32 مرتبه به این مسئله اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هدف نمازاصلاح ارتباط با خدا و زکات اصلاح ارتباط با مردم است عنوان کرد : باید جامعه اسلامی را تشکیل دهیم که احکام اسلام هر کدام در جایگاه خود باشند و مسپولان و کسانی که دارای قدرت هستند مسئولان نسبت به رعایت دستورات دین حساس باشند

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی وقتی پویا است که اجزا و احکامش در جایگاه خودش قرار گیرد تصریح کرد : محرومیت زدایی مهم ترین هدف انجام فریضه زکات است که یکی از معضلات اساسی جامعه مسئله فقر و بیکاری است.

حجت الاسلام احمد میرعمادی با بیان اینکه فقر عوامل و ریشه های متعددی دارد گفت : گاهی فقر به علت تنبلی و ستسی تن پروری است این فقر زکات بر آن نیست گاهی فقر ریشه اش جهل و نادانی هست و نمی داند چطور بهر ورداری و زندگی کند که اینجا آموزش لازم است برای فقر زدایی این یک فقر طبیعی است.

وی خاطر نشان کرد : در مسئله فقر زکات نقش ایفا میکند زکات را برای مصرف فقرا دهیم و در این جهت استفاده شود چرا که اسلام هم تاکید بر این جهت کرده است زکات به مصرف فقرا برسد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است افزود : زکات در شکوفایی اقتصاد؛ تولید و در اشتغال رونق می تواند نقش آفرینی کند

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات