فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: موضوع ایجاد امنیت در این استان از مباحث و موضوعات مهم است و استان لرستان از سال‌های گذشته به‌عنوان پایلوت احساس امنیت کشور در نظر گرفته‌شده و این امر به‌واسطه دقت خاص مردم لرستان است.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۷۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، سردار محمد قنبری در آئین افتتاح کلانتری 13 این شهرستان با اشاره به افزایش شعاع امنیتی نیروی انتظامی در منطقه مذکور اظهار داشت: امنیت مردم موضوع بسیار مهمی است که اگر امنیت نباشد دیگر نیازهای انسان تأمین نخواهد شد و با افتتاح این واحد انتظامی در خرم‌آباد شعاع امنیتی قوی برای مردم ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی موضوع امینت در آیات و روایات قرآنی افزود: در نظام جمهوری اسلامی که امور آن برگرفته از قرآن کریم و به دنبال اجرای قسط و عدل است امنیت اهمیت ویژه‌ای دارد و امروز نیز در دنیای پرآشوب کنونی جمهوری اسلامی ایران در کمال امنیت با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی امنیتی مطلوب برای مردم فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان به وسعت و موقعیت جغرافیایی خاص و مردم مستعد استان لرستان اشاره و عنوان کرد: موضوع ایجاد امنیت در این استان از مباحث و موضوعات مهم است و استان لرستان از سال‌های گذشته به‌عنوان پایلوت احساس امنیت کشور در نظر گرفته‌شده و این امر به‌واسطه دقت خاص مردم لرستان است.

وی بیان کرد: از بدو ادغام نیروی انتظامی در شهرستان خرم‌آباد تنها شش کلانتری وجود داشت که برخی از این کلانتری‌ها به‌اندازه یک شهرستان حوزه استحفاظی داشتند که بر اساس راهبرد نیروی انتظامی مبنی برافزایش تعداد کلانتری‌ها و در نتیجه گسترش شعاع امنیتی استان، تعداد واحدهای انتظامی اضافه‌شده به استان در طول سه سال گذشته شامل یک کلانتری و چهار پاسگاه بوده و این ششمین واحد انتظامی است که به استان اضافه می‌شود و 65 کیلومتر حوزه استحفاظی دارد تا کمربند امنیتی را محکم‌تر کند.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: تا پایان امسال کلانتری دیگری به شهرستان خرم‌آباد اضافه می‌شود و تعداد کلانتری‌های مرکز استان به هشت کلانتری ارتقا می‌یابد که این مهم حرکت خوبی در راستای تأمین امنیت منطقه است.

وی امنیت حاکم بر مجموعه استان لرستان را بسیار مطلوب و قابل‌قبول توصیف و تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز در سطح استان برای مسافران جرم خاصی وجود نداشت و مسافران در کمال آرامش به مقاصد خود بازگشتند.

وی از کاهش 24 درصدی تلفات جاده‌ای به‌رغم افزایش حجم مسافرت‌ها در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در حوزه سرقت‌های خشن و مسلحانه از مدت‌ها پیش آمار استان لرستان منفی است و مجرمان در سایه اقتدار موجود نتوانسته‌اند هیچ‌گونه تحرکی داشته باشند.

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات