معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در برنامه‌های فرهنگی مربوط به زکات از دیگر برنامه‌های دیگری است که می‌تواند در شهرستان‌ها و مناطق روستایی استان اجرا شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۸۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده در جلسه شورای زکات استان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد به اهمیت ترویج فرهنگ پرداخت زکات در استان اشاره کرد واظهار داشت: حدود هشت سال پیش شورای زکات در استان لرستان تشکیل شد و اکنون نیز نیازمند ترویج فرهنگ پرداخت زکات هستیم تا با آگاهی بیشتر به این امر پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه لرستان سالانه از هزار مبلغ برای حضور در استان دعوت می‌کند، افزود: ازآنجاکه این مبلغ‌ها عمدتاً به روستاها و مناطق مجروح استان اعزام می‌شوند موضوع ترویج فرهنگ زکات نیز در دستور کار آن‌ها قرار می‌گیرد.

ماشاالله بهاروند معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه عنوان کرد: ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ زکات اقدام شود.

وی بیان کرد: بخشی از ترویج فرهنگ زکات در قالب توزیع کتاب است که سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این زمینه‌های کتاب‌هایی توزیع کرد و امسال نیز می‌توانیم در این راستا توزیع کتاب داشته باشیم.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اداره ارشاد لرستان برای برخی از موضوعات ارزشی تفاهم‌نامه‌ای با برخی از نشریات محلی دارد و موضوع زکات نیز در این برنامه گنجانده می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در برنامه‌های فرهنگی مربوط به زکات از دیگر برنامه‌های دیگری است که می‌تواند در شهرستان‌ها و مناطق روستایی استان اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات