مدیر کل کمیته امداد لرستان

ایجاد بازارچه دائمی جهت اشتغال پایدار برای مدد جویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: برای مدد جویان تحت پوشش ساخت چند بازارچه دائمی جهت اشتغال پایدار و رسیدن آنها به خودکفایی اقدامات لازم را در این زمینه امسال انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۹۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛ جاسم محمدی فارسانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : یک از وظایف ذاتی کمیته حضرت امام (ره) در زمینه اشتغالزایی است لذا اگر در بحث اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش موفق باشیم که اقدامی کنیم یک گام بلندی را برای خودکفایی خانواده ها و خروج آنها از مجموعه امداد به لحاظ مستمری بگیری برداشته ایم.

وی افزود: با وجه به به مشکلاتی که در این نهاد وجود داشت اما با اعتبار 44میلیارد تومان در سال ۹۵ موفق شدیم که بیش از ۴۵۰۰ شغل در سطح استان ایجاد کنیم.

مدیر کل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: به حمد الله استان لرستان رتبه اول کشور را در باب ایجاد اشتغال و همچنین استفاده از تسهیلات تبصره 26 قانون را داشته است.

وی بیان کرد: در اسفندماه سال قبل طبق پیش بینی های که داشتیم تولیدات برای مدد جویان و ایجاد بازارچه های دائمی برای این عزیزان واستفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی برای واگذاری زمین های زراعی به مدد جویان اقدام شود و عملا به صورت جدی موضوع تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده ایم.

محمدی فارسانی تصریح کرد : طبق هماهنگی که با مجموعه استانداری ، فرمانداریها و شهرداریها در سراسر استان داشتیم موفق شدیم که چند قطعه زمین در حد 100 تا ۱۱۰ هکتار را تقدیم مدد جویان کنیم تا تقسیم بندی شوند و در اختیار مدد جویان برای کاشت گیاهان داروئی و زعفران در استان اقدام شود.

فارسانی به ساخت چند بازاچه دائمی ویژه مدد جویان اشاره کرد عنوان داشت : برای مدد جویان تحت پوشش ساخت چند بازاچه دائمی جهت اشتغال پایدار و رسیدن آنها به خودکفایی اقدامات لازم را در این زمینه امسال انجام خواهیم داد.

مدیر کل کمیته امام خاطر نشان کرد: ایجاد شغل در سال ۹۶ بستگی به تسهیلات واعتبارات دارد که پیش بینی ما این است اگر مجتمع اقتصادی کمیته امداد که صحبت های داشتند ما به دنبال کاشت گیاهان داروئی ؛ زعفران ؛ همچنین دامداری ۵ هزار راسی در استان هستیم و همچنین ایجاد بازارچه های دائمی که می تواند قریب بر ۱۰ هزار شغل اگر انشالله خدا کمک کند می توانیم در کمیته امداد داشته باشیم .

وی اظهار داشت: ما برخلاف برخی از دستگاهها ی که به دنبال کارخانه ، شرکت و تجمع کردن مددجویان نیستیم و ما در بخش عمده ای از کارمان دنبال اشتغال های خورد و خانگی هستیم .

فارسانی گفت: ما در بخش اول سعی بر این داریم که برای ۴۲ هزار زن سرپرست خانوار شغلی تحت عنوان شغل خانه داری در منزل ایجاد کنیم تا بتوانند موضوع فرزند پروری و تربیت صحیح فرزندان در خانه را هم دنبال کنند لذا ما به دنبال اشتغال ها ی خورد و خانگی هستیم.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار