رئیس اداره ورزش و جوانان اراک گفت: غنی سازی اوقات فراغت به خصوص برای نوجوانان و جوانان، نقش اساسی در آینده و موفقیت آنها در حرفه‌آموزی، هنرآموزی و همچنین جلوگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی دارد.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۹۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اوسط کرمی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل فرمانداری اراک برگزار شد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جامع برای ایام فراغت نوجوانان گفت: برای اوقات فراغت نوجوانان بایستی برنامه‌ریزی بهتری در نظر گرفته شود چراکه جوانان نیروی مهم و جوان جامعه هستند.

وی افزود: اگر شادی و نشاط جوانان و نوجوانان محقق و سالم سازی نشود تبعات جبران ناپذیری را برای جامعه و آینده کشور به دنبال دارد مسئولان باید خود را در قبال این مهم مسئول بدانند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک با اشاره به کمبود بودجه برنامه‌های اوقات فراغت گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بودجه‌های مشخصی برای مباحث فرهنگی، ورزشی و اوقات فراغت در نظر بگیرند مثلا در سال گذشته با 10 درصد بودجه باید برای 24 هزار نفر جوان برنامه‌ریزی می کردیم که این میزان بودجه نسبت به جامعه هدف بسیار اندک بود.

کرمی تصریح کرد: متاسفانه در بخش فعالیت‌های ورزشی سالانه شاهد استقبال کمتری از سوی جوانان هستیم چراکه فضای مجازی این روزها جایگاه ویژه‌ای بین نوجوانان و جوانان پیدا کرده است.

وی افزود: لزوم نظارت بر حضور نوجوانان در فضای مجازی بحث جداگانه‌ای می‌طلبد اما آنچه مسلم است برنامه‌ریزی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید مورد توجه خانواده‌ها باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت به خصوص برای نوجوانان و جوانان، نقش اساسی در آینده و موفقیت آنها در حرفه‌آموزی، هنرآموزی و همچنین جلوگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی دارد.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی با یک نظرسنجی از جوانان رشته‌هایی را که بیشتر مورد توجه این قشر از جامعه است و توانسته‌اند در آن رشته نیز موفقیت‌هایی را کسب کنند را شناسایی و در همان زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات