در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:
نشست علمی پژوهشی با حضور حجت الاسلام عباس قاسمی با موضوع پژوهشی در اقتصاد مقاومتی در محل دانشگاه پیام نور در جمع طلاب و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۹۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست علمی مواردی مانند بالا بردن ضریب امنیت و اشتغال زایی، حمایت از تولیدات داخلی و رشد و شکوفایی کشور با رهایی از وابستگی های شرق و غرب و رسیدن به استقلال و خودکفایی و .... و به ویژه رسیدن به این مهم که این اهداف هم رسالت حوزه و هم رسالت دانشگاه می باشد مورد کنکاش قرار گرفت.

حجت الاسلام قاسمی موارد اقتصاد مقاومتی را در زمان حکومت امام علی(ع) مورد بررسی قرار داد و گفت: حضرت علی(ع) در باغ های یهودیان کار می کرد و با دست خود چاه حفر می کرد و ماحصل دسترنج ایشان در 25سال تحریم اقتصادی در شبه ابی طالب دستگیر نیازمندان شد.

این کارشناس علوم دینی با ذکر حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت می فرمایند: من وَجَدَ ماءً و تراباً ثم افتَقَرَ فَاَبعَدُهُ الله؛ هر کس آب و خاک داشته باشد اما باز هم فقیر باشد خداوند لعنتش می کند.

وی افزود: ایران با داشتن کشاورزی، صنعت، معدن، و ... نباید از تحریم ها بهراسد بلکه آن را فرصتی در جهت ارتقای استعدادهای خود به کار گیرد.

ارسال نظرات