تقدیر از خیران و خادمان پیاده روی اربعین حسینی در مازندران

همایش تجلیل و تقدیر از خیران و خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با حضور استاندار کربلا و هیأت همراه در بابل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۸۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسین طبرستانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: همایش تجلیل و تقدیر از خیران و خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با حضور استاندار کربلا و هیأت همراه در بابل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور مسؤولان عراقی و ایرانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی و نوشیروانی بابل برگزار می‌شود،زمان برگزاری این همایش بزرگ را در تاریخ 31 فروردین امسال دانست، تصریح کرد: در این همایش از ۲۵۰ فعال و خادم حوزه اربعین با حضور مسؤولان کشوری و استانی و مهمانان ویژه‌ای از کشور عراق از جمله استاندار کربلا و 14 مقام و مسؤول کشور عراق تجلیل می‌شود.

طبرستانی خاطرنشان کرد: همچنین در این همایش  اعضای شورای استانداری استان کربلا، برخی از مدیران کل کشورعراق و تنی چند از خادمان عراقی به نمایندگی از مردم این کشور نیز تجلیل می‌شوند.

وی هدف از برگزاری این همایش با حضور مسؤولان عراقی را میزبانی خوب مردم عراق به ویژه استان کربلا و نقش محوری مردم این کشور در رویداد بی‌نظیر و برجسته جهانی اربعین حسینی  و میزبانی ویژه مردم این کشور از زائران حسینی در این ایام دانست و در ادامه با بیان اینکه امسال فعالان حوزه اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران فعالیتی کم‌نظیر و خوبی را در زمینه خدمت‌رسانی به زائران به نمایش گذاشتند و نقشی به‌سزا را در این رویداد بزرگ فرهنگی ایفا کردند، گفت: مراسم اربعین تنها یک مناسبت دینی و مذهبی صرف نیست بلکه یک رویداد کم‌نظیر برای پیوند میان امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا(ع) است.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران با تاکید به اینکه نباید از ظرفیت‌های مهم اربعین حسینی برای ایجاد پیوند میان ملت‌های مسلمان و تشکیل امت واحده غافل بود زیرا حضور بی‌نظیر میلیون‌ها عاشق و شیفته حسینی موجب هراس و وحشت دشمنان را فراهم کرده است،اظهار کرد: همدلی و همکاری بسیار خوب ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با مسؤولان عراقی و تعامل ایجاد شده می‌تواند ظرفیت‌ساز همکاری‌های آینده با نگاه به همگرایی‌های بیشتر میان دو کشور عراق و ایران باشد.

طبرستانی در پایان گفت: مراسم اربعین حسینی یک رویداد مردمی است و مردم عراق نقش محوری در این مراسم بزرگ دارند و باید به رسم قدردانی از میزبانی شایسته مردم عراق از زائران ایرانی، میزبانی خوبی از مهمانان عراقی به عمل آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار