رئيس خانه نخبگان بسيج علمي استان اردبيل تدوين سند راهبردي جذب توريسم و نقش ان در اقتصاد مقاومتي را يكي از دستاوردهاي خانه نخبگان معرفي كرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۰۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پژوهشي و فناوري استان اردبيل، رئيس خانه نخبگان با اشاره به نتايج ارزنده جلسات تصريح كرد: خانه نخبگان بسيج علمي متشكل از اساتيد برجسته دانشگاهي و جمعي از مسوولين مي باشد كه نقاط قوت و ضعف استان در اين جلسات به صورت تخصصي مورد ارزيابي قرار گرفته و موانع عدم توسعه استان مورد بررسي و راهكارهاي علمي و عملي مناسب توسط اعضاي جلسه ارائه مي گردد.

مرتضي ابراهيمي با بيان اينكه سند راهبردي جذب توريسم در استان اردبيل و نقش آن در اقتصاد مقاومتي يكي از دستاوردهاي جلسات خانه نخبگان بسيج علمي است، اظهار كرد: هدف از برگزاري جلسات رسيدن به نتايج كاربردي جهت پيشرفت استان اردبيل است و با حضور اساتيد رشته هاي مختلف و نظرات كارشناسانه انها در بخش جذب توريسم سندي راهبردي تدوين شده و به مسوولين مربوطه جهت اجرايي نمودن ارائه شده است.

وي با اشاره به پتانسيل هاي بالاي استان در حوزه هاي مختلف تصريح كرد: استان اردبيل پتانسيل هاي بالايي در زمينه هاي كشاورزي، گردشگري، آب هاي گرم زيرزميني، صنايع دستي و ديگر حوزه ها دارد كه با بهره گيري از اين حوزه ها و جذب سرمايه گذار مي توان به پيشرفت استان كمك كرد كه سند راهبردي جذب توريسم بر اين اساس تدوين گرديده است.

ابراهيمي افزود: علي رغم پتانسيل هاي بالاي استان چالش هاي بزرگي مانند رکود و بیکاری، پایین بودن درآمد سرانه مردم، تعطیلی بخش­هایی از صنایع استان، پایین بودن سرمایه گذاری، بالابودن مهاجرت و تمرکز در مرکز شهر گریبان گیر این منطقه شده است و صدماتی به بخش تولید روستایی و عشایری وارد شده كه بايد جهت رفع اين مشكلات برنامه ريزي شود.

رئيس خانه نخبگان با اشاره به اهميت گردشگري در رونق اقتصادي كشور با استناد به آمار ارائه شده توسط سازمان بين­المللي گردشگري(WTO) اظهار كرد: حدود 13% مشاغل در دنيا به طور مستقيم و غيرمستقيم با گردشگري در ارتباط هستند و با كمي توجه در مي يابيم كه ورود هر گردشگر بين­المللي شش فرصت شغلي ايجاد مي­كند كه ضرورت توجه و برنامه ريزي دقيق در اين بخش را جهت پيشرفت استان و كشور نشان مي دهد.

وي رفع ضعف خدمات هتلداري و رستوران داري، برگزاري هفته­هاي فرهنگي کشور در استان اردبیل، تربيت نيروي انساني كارآمد و آشنا به زبان­هاي بين­المللي، توجه خاص به گردشگري الكترونيكي(ET) ، تدوین کتابچه ویژه گردشگری استان به زبان­های مختلف و ارسال به سفارت خانه­های کشورهای جهان و ايجاد شرايطي جهت تحقيقات گردشگري در دانشگاه­ها و كاربردي كردن اين تحقيقات از جمله اقدامات مهم و لازم براي جذب توريسم برشمرد.

معاون اموزشي دانشگاه محقق اردبيلي روش هاي متنوع بازاريابي و تبليغات را براي جذب گردشگر موثر دانست و اظهار كرد: پخش برنامه­های مرتبط با جذب گردشگر در شبکه­های ملی، معرفی جاذبه­های گردشگری از طریق تیزرها و بیلبوردهای، تبلیغ و معرفی نقاط دیدنی استان از طریق بروشور، ارائه نقشۀ راهنمای شهر و CD در ورودی­ها و نصب پوسترهای تبلیغاتی در اداره­های استان را از تبليغات مهم براي جذب گردشگر مي باشد.

ارسال نظرات