خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بانک‌ها باید نقش مؤثری در حوزه تولید و اشتغال داشته باشند و نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۳۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای شورای عالی بانک‌های استان که ظهر یکشنبه برگزار شد، توجه به اصول قرآنی در حوزه بانکداری و نظام اقتصادی را راه حل مشکلات این حوزه دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اصولی که در قرآن بر آن تأکید شده است، اصل قرض‌الحسنه است که توجه به آن مال انسان را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: خداوند تأکید کرده است آن‌هایی که به مستمندان و نیازمندان قرض‌الحسنه می‌دهند، در حقیقت با خداوند معامله می‌کنند و این معامله هیچ‌گاه خسارتی برای انسان در پی نخواهد داشت، بلکه موجب افزایش رزق و روزی انسان می‌شود.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که خداوند در قرآن تأکید می‌کند «مَنْ جَاءَ بالحَسَنةِ فَلَهُ عَشْرُ امثالِهَا»، اذعان کرد: خداوند وعده داده است هر کس نیکی به جا آورد، ده برابر آن پاداش دریافت می‌کند و قرض‌الحسنه یکی از جدی‌ترین مصادیق این آیه شریفه است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که سرمایه و پول جامعه نباید صرفاً در اختیار یک گروه خاص قرار گیرد، افزود: قرآن تأکید می‌کند که سرمایه و پول باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا اقتصاد با پیشرفت همراه شود.

وی در ادامه گفت: در منابع دینی تأکید شده است مال حلال حساب و مال حرام عقاب دارد و از آن جایی که فعالین عرصه نظام بانکداری با مسائل مالی سر و کار بسیاری دارند باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا از انحرافات آن دور بمانند

عابدینی با تأکید بر این‌که بانک‌ها باید نقش مؤثری در تولید و اشتغال داشته باشند، عنوان کرد: بانک‌ها باید نقش مؤثری در حوزه تولید و اشتغال داشته باشند و نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در منابع دینی تأکید شده است که اگر سرمایه‌ها برای ازدواج و اشتغال جوانان هزینه شود، تقوا در جامعه تقویت می‌شود و جامعه را از بی‌عدالتی محفوظ می‌دارد

وی به موضوع ربا هم اشاره و تأکید کرد: خداوند ربا را نابود کرده و هیچ برکتی در آن قرار نداده است و ما نیز در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید بدانیم که ربا جز گرفتاری، چیزی برای جامعه به همراه ندارد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها