خبرهای داغ:
مدیرمسئول سیاست‌روز با بیان اینکه رسانه‌های دولتی باید بیش از سایر رسانه‌ها خود را ملتزم به اجرای قانون بدانند، گفت: اقدام روزنامه ایران پس از اعلام کاندیداتوری روحانی به تبلیغات انتخابات،کاملاً غیرحرفه‌ای بود.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۴۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، محمد پیرعلی درباره تخلف برخی رسانه‌های دولتی در تبلیغات غیرقانونی و پیش از موعد پس از اعلام کاندیداتوری حسن روحانی و ثبت نام وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بدیهی است که با چنین تخلفات محرزی باید برخورد شود مخصوصا زمانیکه رسانه‌ای منتسب به دولت باشد و از حاکمیت ارتزاق کند.

مدیرمسئول روزنامه سیاست‌روز با تأکید بر اینکه رسانه‌های دولتی باید بیش از سایر رسانه‌ها خود را ملتزم به اجرای قانون بدانند، اذعان کرد: مسئولان نظارتی نمی‌توانند در برخورد با این تخلفات، سیاست یک بام و دو هوا را پیشه کنند زیرا طبق قانون، هیئت نظارت بر مطبوعات باید با فیلتری کاملاً بی‌طرفانه و بدون سوگیری به رصد فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور بپردازد و با متخلفان، طبق قانون برخورد کند.

وی با بیان اینکه اقدام روزنامه ایران پس از اعلام کاندیداتوری حسن روحانی و ورود زودهنگام به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مردود و کاملا غیرحرفه‌ای بود، اظهار کرد: انتظار می‌رود هیئت نظارت بر مطبوعات در برخورد با رسانه‌های کشور رفتاری عادلانه و منصفانه داشته باشد.

پیرعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر چه جلوتر می‌رویم تعداد رسانه‌ها بیشتر می‌شود باید رویه‌ای پیش گرفته شود که در آینده کمتر شاهد بروز تخلفات رسانه‌ای در این سطح باشیم.

به گزارش تسنیم، روزنامه‌های دولتی یک روز پس از ثبت‌نام رسمی حجت‌الاسلام حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اقدام به انتشار تصویر تمام صفحه وی در صفحه اول روزنامه‌های خود با تیترهای کاملاً انتخاباتی کردند.

هر چند که روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز در همکاری مشترک، اقدام به چنین کاری کردند و به تبلیغات پیش از موعد پرداختند و به نوعی خود را حلقه زنجیره روزنامه‌های دولتی که از بیت‌المال تغذیه می‌شوند، کردند.

براساس قانون، ورود زودهنگام و پیش از موعد رسانه‌های رسمی کشور به تبلیغات انتخاباتی، غیرقانونی و جرم تلقی می‌شود و هیئت نظارت بر مطبوعات وظیفه رسیدگی به چنین تخلفاتی را دارد.

براساس اظهارات سیدعلاءالدین ظهوریان؛ دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با تسنیم قرار است جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات امروز (دوشنبه) تشکیل شود و موارد تخلف این روزنامه‌ها برای اعضاء قرائت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

 

ارسال نظرات