رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از عرضه 18 نوع میوه قاچاق با بسته بندی های ایرانی در بازار خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۸۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مهاجران با اشاره به اینکه کشف میوه قاچاق حجم قابل توجهی است ، افزود : هنوز هم میوه قاچاق در بازار موجود است.

وی با نامعلوم دانستن نحوه عرضه این محصولات در بازار ادامه داد: سیب سبز و قرمز و گلابی از آمریکا، سیب از ایتالیا و فرانسه، سیر از چین، شب رنگ و گیلاس از آفریقا، پرتقال از مصر و ترکیه و انبه از کنیا بخشی از میوه های قاچاق موجود در بازار است.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به وجود لیموترش خوزستان در بازار گفت: همزمان با این محصول داخلی لیمو ترش ترکیه و برزیل هم در بازار عرضه می شود که صدمه به محصول داخلی خواهد زد.
مهاجران واردات قانونی میوه های مورد نیاز بازار در زمان کمبود یا افزایش قیمت این محصولات را منطقی دانست و گفت: قاچاق میوه سبب ورود آفات خطرناک به کشور می شود که مبارزه با آنها دشوار است.
وی افزود: همچنین واردات قانونی میوه سبب کاهش سود قاچاقچیان و کاهش این معضل در بازار میوه می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی چاقاله و گوجه سبز را میوه های نوبرانه این فصل اعلام کرد و گفت: قیمت چاقاله در ابتدای ورود کیلویی 150 هزار تومان و هم اکنون 35 هزار تومان است که با ورود این محصول از شهریار به 8 تا 13 هزار تومان کاهش خواهد یافت.
مهاجران با اشاره به ظرفیت شهریار در تامین درخواست بازار کشور به گوجه درختی به مدت 6 ماه گفت: گوجه درختی در ابتدای ورود کیلویی 100 هزار عرضه شد که هم اکنون به 70 تا 50 هزار تومان رسیده است.
منبع: صدا و سیما
ارسال نظرات