خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه گفت: امروز هنر ما خط ایثار ، شهادت و استکبار ستیزی است.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۹۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، سرهنگ حسین میری در مراسم جشن هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت هنر اسلامی، اظهارداشت: هنر ما این است که بتوانیم راه شهدا را ترسیم کنیم و هنر انقلاب این است که بتواند فرذهنگ ایثار و شهادت را تبیین کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه با بیان اینکه هنر یک هنرمند انقلابی این است که بتواند مسیر انقلاب را به نسل های بعدی منتقل کند، خاطر نشان کرد: این که می بینیم جوانان ونوجوانان ما بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب در راه انقلاب ، دفاع از آرمانهای انقلاب و دفاع از دین اینگونه در میدان هستند و سرودهای انقلابی می خوانند،این هنر انقلاب و هنر هنرمندان انقلابی است .

وی ادامه داد: به طور یقین اگر هنرمندان انقلابی این هنر انقلاب را به نسل جدید منتقل نمی کردند امروز نوجوانان ما به جای سرودهای حماسی و سرودهای دفاع از آرمانهای انقلاب،اشعار و سرودهای دیگری می خواندند و شاید امروز مسیر دیگری را می رفتند.

میری تصریح کرد: امروز هنر ما خط ایثار ، شهادت و استکبار ستیزی است که به نسل های بعد منتقل کنیم و اگر توانستیم این هنر را انتقال دهیم و از این ظرفیت استفاده کردیم ،دین خود را به هنر ادا کرده ایم .

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه با بیان اینکه اگر نتوانیم هنری که خداوند در اختیار ما قرار داده را به درستی منتقل کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم، گفت: بعضی افراد در عرصه شعر هنر خود را باید به تعالیم دینی ادا کند و برخی در قالب سرود و آهنگ و سخنرانی می تواند این هنر را ادا کند بنابراین هرکس بنا به ظرفیتی که خداوند در اختیار او گذاشته باید دین خود را به هنر ادا کند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطر شهید اهل قلم شهیدآوینی، اذعان داشت: شهدای ما زنده اند و زنده بودن شهدا همین است که به من و شما کمک می کنند تا مسیر انقلاب را ادامه دهیم و در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

میری خطاب به هنرمندان ،گفت:یکی از انتظاراتی که شهدا از ما دارند این است که قلم ما در مسیر شهدا و در مسیر دین و آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه با اشاره به اینکه دومین خواسته شهدا از ما بیان ما است ، بیان داشت: بعضی از ما می توانیم سخنانی را بیان کنیم که مسیر شهدا زنده بماند اما این کار را انجام نمی دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم مدیون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: خواسته بعدی شهدا از ما رفتار و کردار ماست و اگر هیچ هنری نداریم می تواند هنر ما این باشد که در مجالسی که بر خلاف آرمانهای شهدا برگزار می شود شرکت نکنیم.

گفتنی است، به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، جشن هنر انقلاب اسلامی درسالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه برگزار شد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها