نخستین کنگره علمی بین‌المللی شهدای مدافع حرم، مهرماه سال جاری در چهار محور دفاع از حرم و مبانی اسلامی، دفاع از حرم و مسائل فقهی و حقوقی، دفاع از حرم و مسائل تاریخی و سیاسی و دفاع از حرم و مسائل فرهنگی و اجتماعی و به میزبانی دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۲۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستین کنگره علمی بین‌المللی شهدای مدافع حرم، مهرماه سال جاری در چهار محور دفاع از حرم و مبانی اسلامی، دفاع از حرم و مسائل فقهی و حقوقی، دفاع از حرم و مسائل تاریخی و سیاسی و دفاع از حرم و مسائل فرهنگی و اجتماعی  و به میزبانی دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر برگزار خواهد شد.

سازمان مرکزی دانشگاه مازندران مسؤولیت دبیرخانه علمی این کنگره را عهده‌دار است. همچنین مسؤولیت دبیرخانه اجرایی کنگره برعهده استانداری مازندران نهاده شد.

محور اول این کنگره شامل دفاع از حرم از منظر قرآن و روایات، دفاع از حرم و جریان‌شناسی اندیشه‌های تکفیری، سلفی، وهابی(مبانی فلسفی- کلامی- فقهی- تاریخی و...)، دفاع از حرم و شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، دفاع از حرم و تعالیم جهان شمولی اسلام، دفاع از حرم و نفی جهل مدرن، دفاع از حرم و تبلیغ چهره صحیح اسلام، دفاع از حرم و جهاد اسلامی می‌شود.

دفاع از حرم و حقوق بین‌الملل اسلامی، دفاع از حرم و حقوق بشردوستانه، دفاع از حرم حقوق سیاسی و مقاومت اسلامی، دفاع از حرم و مشروعیت فقهی و حقوقی، دفاع از حرم و حکومت اسلامی، دفاع از حرم و ولایت معصومین(ع) و ولایت فقیه از جمله موضوعات محور دوم نخستین کنگره علمی بین‌المللی شهدای مدافع حرم اعلام شد.

محور سوم این کنگره نیز به موضوعاتی نظیر دفاع از حرم در ادوار مختلف تاریخی جهان اسلام، دفاع از حرم و علما و اندیشمندان(امام موسی صدر- شهید چمران- شهید متوسلیان و...)، دفاع از حرم و حقانیت مقاومت، دفاع از حرم و امنیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، دفاع از حرم و تولی و تبری، دفاع از حرم و صدور انقلاب اسلامی، دفاع از حرم، وحدت مسلمین وتقریب مذاهب، دفاع از حرم واستکبارستیزی(آمریکا-صهیونیسم و...)، دفاع از حرم و ارتجاع منطقه‌ای، دفاع از حرم و قدرت منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی و دفاع از حرم و عدم وابستگی اختصاص یافته است.

دفاع از حرم و خاستگاه اجتماعی مدافعان، دفاع از حرم و بسیجی مردمی، دفاع از حرم، هنر و تمدن اسلامی، دفاع از حرم، عدالت، توسعه و پیشرفت، دفاع از حرم و گفت‌وگوی بین نسلی (پیشگیری از شکاف نسل‌ها)، دفاع از حرم و مهدویت، دفاع از حرم و فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع از حرم و خانواده، دفاع از حرم، رسانه و تقویت محور مقاومت، دفاع از حرم، رسانه و شکل‌گیری جریان تکفیری و دفاع از حرم و استفاده بهینه از منابع کشورهای اسلامی موضوعات محور چهارم اطلاع‌رسانی شد.

علاقمندان می‌توانند برای ارسال مقالات خود تا پایان مردادماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی کنگره به آدرس iscmdh.umz.ac.ir ، رایانامه به آدرس iscmdh@umz.ac.ir ویا آی‌دی تلگرام به آدرس @iscmdh اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها