خبرهای داغ:
امام‌ جمعه کاشان:

غیرت اجازه نداد جوانان افغانستانی در دفاع از حرم اهل‌بیت آرام بنشینند

امام جمعه کاشان گفت:‌ امروز در دوران جدید جوانان شیعه افغانستانی برای دفاع از حرم اهل‌بیت و بانو زینب (س) با غیرت به صحنه آمدند و مردانگی آنان اجازه نداد تا آرام و ساکت بمانند .
کد خبر: ۸۸۴۸۱۴۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالنبی نمازی شامگاه یکشنبه در آیین پاسداشت ایثارگران و رزمندگان تیپ فاطمیون که با عنوان «مردان غیرت» در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) برگزار شد، تقدیر و تدبیر الهی در نظام آفرینش را رویارویی حق و باطل دانست و اظهار کرد: مبارزه‌ای که امروز توسط جوانان غیور مسلمان در عراق، سوریه و سایر کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم در حقیقت ادامه راه مبارزه حضرت ابراهیم(ع) با نمرود، حضرت موسی(ع) با فرعون و پیامبر اکرم(ص) با ابولهب ها و ابوجهل‌ها و قیام امام حسین(ع) در برابر یزید به عنوان طاغوت زمان است.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه جبهه حق و اهل طاغوت تا همیشه تاریخ پایان‌پذیر نخواهد بود، افزود: این رویارویی ادامه پیدا می‌کند تا آن زمان که مصلح جهانی مهدی آل محمد(عج) قیام کرده و تمام مستکبران و مسببان ظلم، جور و جنایت را با عنایت و قدرت الهی سرکوب می‌کند.

امام‌ جمعه کاشان با یادآوری محاصره کشورهای اسلامی توسط مستکبران و دشمنان عنوان کرد: آرام‌آرام خیزش جهانی علیه طاغوت در حال شکل‌گیری است و آغاز هزاره سوم میلادی زمان محاصره ابرقدرت‌ها توسط مستضعفان جهان است که در نهایت با پیروزی جبهه حق به پایان می‌رسد چراکه این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که پایان عمر زمین و زمان با پیروزی صالحان علیه طاغوتیان همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: همان‌گونه که جوانان ایران اسلامی پس از هشت سال جنگ نابرابر با صدامیان و ابرقدرت‌های شرق و غرب در نهایت به پیروزی رسیدند، در تقابل نبرد اسلام و کفر نیز موفقیت نهایی با مسلمانان خواهد بود.

نمازی در ادامه با اشاره به پیشینه و ویژگی‌های ملت افغانستان تأکید کرد: روحیه مردم این کشور با شجاعت، تسلیم‌ناپذیری و غیرت پیوند خورده، چنانکه تاریخ سرزمین افغانستان غنی از مردان بزرگ و سلحشور است و نمونه بارز آن مقاومت این ملت در برابر تجاوز ارتش سرخ شوروی قابل‌ مشاهده است.

وی با بیان اینکه ملت افغانستان هیچ‌گاه در برابر ابرقدرت‌ها حاضر به سازش و تسلیم نیستند، عنوان کرد: امروز جوانان شیعه افغانستان برای دفاع از حرم اهل‌ بیت و بانو زینب(س) با غیرت به صحنه آمدند و مردانگی آنان اجازه نداد تا آرام و ساکت بمانند؛ بنابراین حتی خانواده‌های خویش را برای حفاظت از حرم آل الله رها کردند و بی‌شک از افتخارات ملت افغانستان به شمار می‌روند.

امام جمعه کاشان با تأکید بر پیشروی اسلام در جوامع غربی یادآور شد: امروز اسلام ناب مرزهای جغرافیایی را در هم می‌نوردد که به یقین آینده اروپا و غرب متعلق به دین مبین خواهد بود و این همان عاملی است که موجب وحشت دشمنان شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشانبه حضور میلیونی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نمونه نفوذ پیام قیام عاشورا در جهان دانست و عزیمت افراد با ملیت‌های مختلف و حتی مذاهب و دین‌های دیگر در این مانور عظیم شیعی را نشان‌دهنده استمرار نهضت حسینی قلمداد کرد.

مجتبی رضازاده، مشاور شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم، اظهار کرد:‌ این سازمان با اجرای این جشنواره به دنبال آن است تا در قالب ابزار و تولیدات فرهنگی و هنری مفهوم ایثار و شهادت و عمق مظلومیت شهدا و رزمندگان مدافع حرم را عرضه کند.

وی «مردان غیرت» را سومین برنامه نخستین جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم دانست و گفت: رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم بسیار مظلومانه و گمنام در جامعه زندگی می‌کنند و بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان کوچک‌ترین وظیفه‌ای است که در قبال آن‌ها برعهده ما قرار دارد.

جعفر قاسم‌زاده، مسؤول کمیته مردمی پشتیبانی از مدافعان حرم نیز در ادامه ضمن ذکر آماری از ایثارگران و شهدای مدافع حرم اعزامی از کاشان به جبهه دفاع از حریم ولایت به ارائه گزارشی از وضعیت خانواده‌های شهیدان تیپ فاطمیون پرداخت.

ارسال نظرات