جلوگیری از ورود سیمان با کیفیت پایین به استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری ازورود سیمان با کیفیت پایین به استان شد.
کد خبر: ۸۸۴۸۲۰۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
استاندار در نشست مشترک نمایندگان بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه ورود سیمان بی کیفیت از اصفهخان صنعت سیمان استان را با رکود مواجه کرده است خواستار جلوگیری از ورود این سیمان به استان شد.
موسی خادمی گفت: استقبال از محصول دو شرکت معتبر تولید سیمان استان می تواند زمینه ی توسعه صنایع پایین دستی این واحدهای مهم اقتصادی استان را فراهم کند.
استاندار افزود:مشارکت بخش خصوصی در توسعه کاملا مشهود و تاثیر گذار است
موسی خادمی ادامه داد:سهم زیادی از اداره امور اقتصادی کشور بواسطه ی مشارکت بخش خصوصی است و این بخش در کنار دولت با وجود تامین نشدن برخی مطالباتشان به دلیل مشکلات بانکها،مجدانه حضور داشتند.
وی افزود:در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تلاش پیمانکاران و در حوزه های عمرانی به دلیل نوسانات مالی مطالبات آنها باقی مانده است اما این موضوع در اراده ی بخش خصوصی برای توسعه ی استان خللی ایجاد نکرد.
وی با بیان اینکه مشارکت این بخش در احداث محور ارتباطی پاتاوه و دهدشت نمود فراوانی دارد ادامه داد:قطعه ی دوم این محوراز پاتاوه تا لوداب در آینده ی نزدیک به بهره برداری میرسد.
استاندار گفت: اختصاص 700میلیارد ریال به این پروژه و تخصیص هزار میلیارد ریال دیگر در بودجه ی سال 96 امید بخش بهره برداری این محور حیاتی در نیمه ی سال آینده است.
وی شعار سال رهبری را خاطر نشان کرد و خواستار ارائه ی گزارشی کامل از وضعیت تولید و اشتغال استان شد.
در این نشست منوچهری مشاور اقتصادی استاندار نیز از کاهش نرخ رشد بیکاری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: نرخ رشد بیکاری در پایان سال 94تا پایان سال 95از 4/ 17به 3/13دهم درصد کاهش یافت که نقش بخش خصوصی در کنار طرحهای حمایتی دولت چشمگیر بوده است.
موسی خادمی افزود: مجموعه ی اقتصادی استان باید برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب به اصولی مانند اصلاح الگوی مصرف، اشتغالزایی،توجه به تولید دانش بنیان رشد بهره وری و ارزش افزوده و جلب مشارکتهای مردمی در کنار حمایت از کار و تولید ایرانی توجه کنند.

بنام مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هم  بهبود رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط از طریق ارائه ی خدمات توسعه ی بازار،توسعه ی فراگیر خوشه های صنعتی،راه اندازی 30هکتاری فاز عملیاتی از شهرک صنعتی سقاوه برای استقرار صنایع پایین دستی کارخانه ی سیمان،ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکتهای مدیریت صادراتی را از اولویت های این شرکت در سال جدید برای تحقق شعار سال دانست.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از در دست اجرا بودن 419 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 150هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 18 هزار نفر خبر داد و گفت:به منظور تحقق شعار سال رهبری 80طرح اقتصادی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای 60درصد حمایت می شوند که در صورت بهره برداری از آنها هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان هم با قدردانی از صدا و سیما برای پوشش برنامه های اقتصادی استان گفت: کاهش امیدوار کننده نرخ رشد بیکاری مبین حضور فعال بخش خصوصی و استقبال این بخش از طرحهای دولت بوده است.

 جبار کیانی با بیان اهمیت مشارکت بانکها در رونق برنامه های اقتصادی،بر الزام آور بودن مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و افزود:برای مشارکت این بخش و رونق سرمایه گذاری باید تمهیدات ویژه ازجمله رفع بروکراسی اداری و مشوق های مالیاتی تدارک دیده شود.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی نیز در سخنانی خواستار حمایت های ویژه برای ادامه حضورشان در عرصه های اقتصادی شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار