سید کاظم خادمی گفت: شورایاری ها در جریان انتخابات از هیچ حزب، گروه و جناحی حمایت نمی‌کنند به نظر من اولویت شورایاری ها پیگیری مطالبات مردمی است.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۸۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
سید کاظم خادمی دبیر شورایاری منطقه ولیعصر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به وظایف و اهداف شورایاری ها در محلات تهران، گفت: شورایاری ها و شورایارها در سطح محلات تهران در واقع نمایندگان مردم هستند در که وظیفه آن‌ها ارتباط بین مردم (ساکنان محله) با مسئولان و مدیران شهری است.

وظیفه شورایاری‌ها پیگیری مطالبات مردمی است

وی در ادامه افزود: البته شورایاری ها یک بعد نظارتی هم در شهر دارند، که وظیفه اصلی آنان  را در خصوص نظارت برعملکرد شهرداری و مدیران شهری را درمقیاس محله ای تعریف می کند.

خادمی با اشاره به تاثیر شورایاری ها در مدیریت شهری اظهار داشت: در واقع تاثیرات شورایاری ها یک موضوع انکار ناپذیر است و زحمت های بسیاری برای پیشرفت و رفع مشکلات و معضلات یک محله از سوی شورایارها و شورایاری ها کشیده می شود.

شورایاری‌ها بدون هیچ دستمزی و عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند

دبیر شورایاری منطقه ولیعصر تهران، در ادامه عنوان کرد: شورایارها در شورایاری ها به بدون هیچ  دستمزدی و هیچ گونه خدماتی نه از شورای شهر و شهرداری دریافت نمی کنند، به عبارتی شورایارها عاشقانه به مردم خدمت می کنند و خود را وقف محلات خود کرده اند.

 
وی در خصوص نحوه انتخاب شورایارها در محلات، گفت: اعضای  شورایاری ها هر چهارسال از بین ساکنین محله و توسط ساکنان همان محله انتخاب می شوند، اکنون بعد از گذشت 10-12 سال تنها درخواست شورایاری ها و شورایارها با توجه به عملکرد بسیار خوبی که در طول این مدت داشته اند، این است که، مجلس شورای اسلامی عملکرد قابل توجه این شورا را در نظر گرفته و قوانین مربوطه را به تصویب برساند. 

خادمی یادآور شد:  تاکنون فعالیت شورایاری ها با مصوبه شورای شهر تهران و فرمانداری بوده است، به نظر بنده اکنون دوران دوران  تثبیت شورا یاری هاست و دیگر  دوران  آموزشی، صحیح و غلط  خود را پشت سر گذاشته و زمان آن شده که فعالیت شورایاری ها با تصویب قوانین مربوطه در مجلس شورای اسلامی به فعالیت خود ادامه دهد.

بلوغ فکری شورایاری‎ها در حوزه مدیریت شهری

دبیر شورایاری منطقه ولیعصر تهران، تاکید کرد: شورایاری ها به یک بلوغ فکری در حوزه مدیریت شهری رسیده اند، که دانش شناسایی و ارائه راحل حل برای حل مشکلات و معضلات محله خودر را ارائه دهند، پس باید از این ذخیره فکری و ویژه استفاده کرد تا مطالبات مردم محقق شود.

وی با اشاره به تمرکز شورایاری ها بر مطالبات مردمی، گفت: شورایارها و شورایاری ها ارتباط صمیمی و نزدیکی با  ساکنی محله برقرار کرده اند و همین است که مردم هم به شورایارها اعتماد کرده و مطالبات خود را در دفاتر شورایاری و یا در معابر محلات به گوش شورایار ها می رسانند و توقع اصلاح وضعیت محلات و حل مشکلات محله خود را دارند. 

شورایاری‌ها در جریان انتخابات از هیچ حزب، گروه و جناحی حمایت نمی‌کنند

خادمی در پایان با اشاره به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در کمتر از یک ماه  اخیر، متذکر شد: شورایاری ها در  انتخابات  شورای  شهر تهران  و  ریاست  جمهوری ورود نمی کنند، و این موضوع که شورایار ها در انتخابات ها مستقل عمل کنند و ورود پیدا نکنند قطعا به نفع خودشان خواهد بود، ورود اعضای شورایاری ها در جریان های حزبی، جناحی و گروهی باعث ضربه خوردن به وظیفه اصلی آن ها می شود و به نظر من اولویت پیگیری مطالبات مردمی است، البته هیچ مانعی برای کسانی که در شورایاری ها مسئولتی دارند و توان کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر را دارند، وجود ندارد و می توانند در این عرصه کاندید شوند.

ارسال نظرات