دوست شهيد حاج داوود كريمي :

شهید کریمی شناسايي منطقه را انجام مي داد

قشقایی گفت: شهید کریمی متخصص شناسایی مکان های احداث خاکریز در جبهه بود و مي گفت كه چه مكان هايي براي احداث خاكريز مناسب است و رزمنده ها از تجربيات خوبش استفاده مي كردند.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۱۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، «رحمت الله قشايي» یکی از دوستان شهید حاج داود کریمی با اشاره به زمینه آشنایی اش با این شهید اذعان داشت: سال 65 براي عمليات كربلاي 5، در شلمچه خاكريز مي زديم. حاج داوود كه تجربه اش از ما بيشتر بود، اعتقاد داشت كه اگر با دستگاه كمپرسي يا لودر خاكريز بزنيم، تلفات و مجروحان كمتري خواهيم داشت. او شناسايي منطقه را انجام مي داد و مي گفت كه چه مكان هايي براي احداث خاكريز مناسب است. رزمنده ها از تجربيات خوبش استفاده مي كردند.
 
وي از اخلاق حاج داوود به نيكي ياد کرد و افزود:حاجي با هر فرد، با توجه به سن خودش رفتار مي كرد. با يك جوان به زبان خودش و با يك فرد سالخورده  هم به زبان خودش صحبت مي كرد. رفتارش با همه ما دوستانه بود.
 
قشقایی به فعاليت حاج داوود در عمليات والفجر8 اشاره نمود:در طول عمليات والفجر 8، بايد پلي شناور روي رودخانه اروند كنار ساخته مي شد تا با آن ادوات و تجهيزات جنگي را وارد فاو شود. زماني كه اولين پل افتتاح شد، خيلي از رزمنده ها و فرماندهان  خوشحال شدند. به مروز زمان 10 پل به موازات هم در آنجا احداث شد كه  دو رديف اول در اختيار جهاد تهران بود. حاج داوود هم مديريت تعمير و انتقال مهمات جنگي يكي از اين پل ها را به عهده داشت.
 
دوست شهید کریمی در ادامه از روحيه بسيجي و انقلابي حاج داوود گفت:حاجي هر كاري  از دستش برمي آمد در جبهه انجام مي داد. با اينكه سنش از ما بيشتر بود. اما وقتي مي ديد رزمنده اي در حال تميز كردن سنگر يا پر كردن گوني است، به كمكش مي رفت..
وی درباره توجه شهيد كريمي به مسائل فرهنگي اظهار داشت: بعد از پايان جنگ، حاج داوود را در هئيت هاي جهاد كشاورزي مي ديدم. او هميشه نسبت به مسائل فرهنگي توجه خاصي داشت. اعتقاد داشت كه اين جلسات بايد وسعت داشته باشد تا موجب ترويج فرهنگ ايثارگري  شود.
 
قشقایی در پایان افزود: ما حاج داوود را به عنوان يك استاد قبول داشتيم. حاجي در  عمليات والفجر8 زحمات زيادي كشيد و همانجا بود كه شيميايي شد. سرانجام بعد از تحمل سالها درد و رنج ناشي از ضايعه شيميايي، به شهادت رسيد.او با حضورش در فاو، درس هاي  زيادي به ما داد. ما ياد گرفتيم كه در  هر پست و مقام، بايد ياد خدا را در دل داشته باشيم و براي رضاي او تلاش كنيم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار