اظهارات یک اقتصاددان پیرامون نرخ تورم اعلامی توسط مسئولان در گفتگو با «بسیج»:

راهبرد اقتصادی فعلی، ورود کالای بنجل خارجی است

شیخی گفت: کاهش نرخ تورم با فرض آنکه اتفاق افتاده و صحت داشته باشد همان رکود عمیق است اکنون یک شانه تخم مرغ برای مصرف کننده در مدت 3 سال 200 درصد افزایش قیمت داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۳۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴

دکتر عبدالمجید شیخی، اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و اعلام نرخ تورم تک رقمی گفت: با فرض اینکه نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت صحیح باشد اما باز کافی نیست.

وی با اشاره به سوء عملکرد اقتصادی دولت عنوان کرد: کاهش نرخ تورم نتیجه حسن عملکرد دولت نیست بلکه نتیجه سوء عملکرد دولت است چرا که کاهش نرخ تورم حاصل رکود بی سابقه و عمیق در تاریخ اقتصاد کشور است.

راهبرد اقتصادی دولت، ورود کالای بنجل خارجی است

شیخی با بیان این مطلب که نرخ تورم با رکود بی سابقه کاهش یافته است؛ تصریح کرد: بخش کالاهای نیمه ضروری، غیر ضروری، لوکس، زینتی و تجملاتی دچار رکود عمیق شده است وقتی سطح معاملات و مبادلات و به دنبال آن سطح عرضه کاهش پیدا می کند؛ ناشی از افت تولید بوده و عملا معامله رخ نمی دهد که قیمت تحققا افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ تورم با فرض آنکه اتفاق افتاده و صحت داشته باشد همان رکود عمیق است اکنون یک شانه تخم مرغ برای مصرف کننده در مدت 3 سال 200 درصد افزایش قیمت داشته است و این ها جواب گو نیستند چون برنامه ای برای تنظیم بازار و تقویت تولید داخلی ندارند. حتی بر خلاف تولید داخلی برنامه ریزی می کنند. راهبرد این افراد بازکردن دروازه های اقتصاد به سوی کالاهای آماده مصرف تجملاتی و زینتی و بنجل خارجی بوده است.

ارسال نظرات